Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon mer som...

Skrivet av Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
har en bebis som väntat m att sitta tills hon liksom var helt säker på att hon ej skulle ramla, fniss...

Jag tyckte Alice var lite sen på att sitta. Hon kunde allt annat, krypa, ställa sig upp osv men ej sitta. Det kom liksom sist... Men t skillnad från Emil, som ramlade åt sidan och bakåt ett par gånger i början så hoppade Alice helt enkelt över det och bestämde sig visst för att inte ens sitta förrän hon var helsäker på det, haha...

Hon har tidigare suttit snett, lutad på sin ena arm, alltså ej suttit rakt upp. Först när hon kände sig helt stadig så struntade hon i att luta sig på armen o satte sig helt rakt.

Hände helt plötsligt. Hon bara satt en dag och sen har hon aldrig lutat sig på armen mer, heller aldrig trillat åt något håll... Häftigt! Någon mer som gjort samma...

kramis

Anja :o)
Svar på tråden: Någon mer som...

Min lille sitter inte än.

Skrivet av  Bebismamma
Han har precis börjat att lutsitta mot armen som du beskrev ovan. Han har inte varit intresserad av att sitta då han tidigt lärde sig rulla runt och hasa omkring. Det har han tyckt varit mkt intressantare då han ju kunnat ta sig runt! Jag har inte tränat sittning med honom heller då han de gånger jag försökt visat tydligt att han tycker det är tråkigt.
 

Tvärtom här!

Skrivet av  Nena med fyran Jesper 24/5
Lille Jesper har suttit stadigt länge, men inte krupit utan ålat sig fram i rasande fart. Först senaste veckan har han börjat krypa på riktigt, fast när han har bråttom väljer han fortfarnde att åla!
 

Ja

Skrivet av  Lisa och Tuva 27/5
lite åt det hållet iallafall!
Tuva hasade fram med en väldans fart redan när hon var 5 månader och satt då inte ett dugg stadigt, det är ju inget kul att sitta när man kan ta sig framåt.. =)
Nu så har hon krypt på riktigt drygt en månad och rest sig ungefär en månad också och det var nog bara ett par veckor sen som hon satt stadigt! Och tog emot med handen när hon ramlade..
Nu ramlar hon typ aldrig och har lärt sig sätta sig upp själv också *stolt mamma*

Kram på er!
 

Snarare tvärtom ;-)

Skrivet av  Marie m Adam-99, Lydia-01 & Selma-04
Selma har kunnat sätta sig upp i en dryg månad, men de första tre veckorna kunde hon inte alls sitta utan ramlade precis varenda gång och hur kul är det ;-( Nu sitter hon däremot stadigt och ställer sig mot allt som bara går att ställa sig emot. Full fart är det när hon ålar och ibland kryper hon lite också, men har inte full koll på kordinationen med armar och ben ;-)
 

Lugna Stina...

Skrivet av  Marie m Moa 0006, Tilda 0201 och Stina 27/5
Sitter gärna på sin rumpa och är där nöjd... Inga tendenser till varken krypning eller ålning. Å andra sidan har hon just nu vattkoppor så det där med utveckling kanske får "vila" ett tag. Det händer ju även en massa annat skoj runt omkring hela tiden med två storasystrar som röjer.
 

Artiklar från Familjeliv