Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni börjat ge mjölkprodukter?

Skrivet av Malin med Saga
Saga är lite drygt sju månader (29/5) och jag undrar om det är ok att börja ge lite yoghurt som mellanmål. Hon är inte så intressad av gröt så det skulle vara bra om hon gillade yoghurt. Jag hade tänkt köpa turkisk yoghurt (10% fett) och ev ha i äpple eller banan.
Svar på tråden: Har ni börjat ge mjölkprodukter?

Japp...

Skrivet av  Majmamma med Veronica 16/5-04
Vi började med fil o yoghurt för 2 veckor sen, alltså när hon blev 7 månader. Jag ger henne den med vanilj smak. Jag brukar ha rivet äpple eller päron eller mosad banan i, det tycker hon är mumsigt!!

Lycka till!

Kramar Majmamma.
 

hej,

Skrivet av  Malin med Saga
jag köpte vanlig mild naturell yoghurt (3%) och hade i rivet äpple och kanel. Hon tyckte om det.
Jag har även haft kanel på gröten idag och då gick den ner. Undrar om hon känner igen smaken från bröstmjölken. Jag anv ganska mycket kanel både på min gröt och yoghurt
 

Japp...

Skrivet av  Majmamma med Veronica 16/5-04
Vi började med fil o yoghurt för 2 veckor sen, alltså när hon blev 7 månader. Jag ger henne den med vanilj smak. Jag brukar ha rivet äpple eller päron eller mosad banan i, det tycker hon är mumsigt!!

Lycka till!

Kramar Majmamma.
 

Nej, inte än.

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Vi väntar tills 1 år.
 

Inte vi

Skrivet av  Marie m Adam-99, Lydia-01 & Selma-04
Eftersom vi har mjölkallergi i familjen väntar vi med att introducera rena mjölkprodukter till Selma. Mjölk i form av mjölkpulver i välling osv får hon förstås. Runt 1 årsdagen kommer vi nog att testa det på henne skulle jag tro.
 

Nej

Skrivet av  ylver
Hon har inte fått äta några mjölkprodukter. Vet inte när vi kommer börja, men det tar nog ett tag.
 

Inte mer än välling.

Skrivet av  Nette m.Evelina -02 o Gustav -04
Jag är själv känslig mot laktos, så vi väntar lite med övriga mjölkprodukter.
 

Testade idag, pga ditt inlägg :o)

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Tänkte helt enkelt att, tja va sjutton... Vi äter mycket filmjölk här hemma så hon fick helt enkelt äta det tillsammans m oss ikväll och det blev roliga miner först, men hon gillade smaken faktiskt... sötade inte alls, utan rev i lite äpple och strödde på lite kanel, som ni tipsade om...

Smakade själv på det, det var rätt surt, men hon tyckte ju om det och det är ju jättebra. Emil älskar fil, han dricker gärna ett stort glas A-fil ur glas...

Tycker det är super!!! Yoggi får han någongång men det är mer lyx + att det är onödigt socker, så fil får duga t min lilla flicka oxå :o)

kram på er

Anja :o)
 

nej

Skrivet av  Loppan m Milla
Väntar nog några månader till.
 

Nej, inte än

Skrivet av  Karin med Dante
Vi väntar nog några månader. Dante har ju inte varit sådär överdrivet imponerad av mat öht, så vi tar det lugnt.
 

Nej..

Skrivet av  BarbaMamma
Vi ska inte börja med det förrän G är 10 mån...
 

Vi provade härom dan..

Skrivet av  Maria m. Mattis 18/5
Barn yoggi o det älskar han =) Jag har väl varit lite sådär när det gäller rena mjölkprodukter. Men va då han får smaka det han vill smaka (ta det inte ordagrant för det gäller absolut inte allt, bara ofarliga saker typ röka o sånt HAHAHA SKÄMT!!!) Yoggi är toppen.. Det får han en gång om dan som mellis.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv