Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fy f-n vad jag mått dåligt

Skrivet av Kristina med Elsa 1/5
Vaknade tidigt igår morse av ett fruktansvärt illamående. Låg kvar en stund i sängen för att efter en stund få rusa in på toa och kräka. Väckte så klart Elsa så blev tvungen att ge henne lite mat, vilket jag inte kan påstå att jag kännde för just då.
Skulle vara i stallet kvart över sju på morgonen eftersom en kille skulle komma och reparera lite saker där. Tog mig iväg och efter att ha mockat kräkte jag som en gris, som tur var innan han kom.
Sedan låg jag i sängen resten av dagen plus halva dagen idag.
Detta har resulterat i att Elsa blivit väldigt pappig. De är just nu och hälsar på en av hennes många fastrar. Känner mig faktiskt lite utanför.
Har bara tyckt lite synd om mig själv. Mats har av någon anledning varit sur på mig hela tiden så han har inte brytt sig värst mycket om att jag varit sjuk.
Nu mår jag iallafall bättre och ska åka till stallet nu.

Kram kram
Svar på tråden: Fy f-n vad jag mått dåligt

Usch då! Det låter...

Skrivet av  Majmamma med Veronica 16/5-04
inget vidare. Ta det lungt och krya på Dig!

Kramar Majmamma.
 

Nämen din stackare...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Låter ju jättejobbigt... Vem sjutton vill kräkas och man blir ju helt utslagen av det!!

Hoppas de andra slipper bli sjuka (el du är kanske gravid?) :o) Fast då brukar det kanske inte vara så att man kräks en hel dag o sen blir bättre förstås ;o)

Så trist att Mats varit sur och inte brytt sig så mkt om dig. Sånt känns ju skitorättvist när man faktiskt mår riktigt dåligt. Då om någon gång vill man ju faktiskt bli lite ompysslad och känna att någon bryr sig o tycker lite synd om en, eller hur!

Tror det är typiskt manligt att klara av att vara sån även mot någon som är sjuk. Vi kvinnor är liksom uppfostrade (oftast) att vara ompysslande och även om vi varit sura så smälter vi liksom om någon blir sjuk då man ju är så sårbar då. Konstigt att det ej verkar funka på vissa män. Vet att Daniel inte hade smält heller om han varit sur och jag blev sjuk.

Vet du varför han var sur på dig??

Jättekram o hoppas att du är bra nu!!

Anja
 

Stackare!

Skrivet av  Gabriels mamma
Sådär mådde jag i förrgår, kräktes o sprang på toan..hade även lite feber..
Som tur var kom min mamma och gick ut med Gabriel i flera timmar för här hemma var J sur som ättika på mig...
 

blä...

Skrivet av  ylver
... för att kräkas. Skönt att du mår bättre!

Kram till dig!
 

Artiklar från Familjeliv