Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag kände bebisen...

Skrivet av Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
igår!!! yiiipppiieeee... Äntligen var det så tydligt att jag kunde vara 100% på att det var den. Tidigare har det liksom varit sådär diffust så jag ej har kunnat säga säkert om det varit den el tarmarna, hihi...

Men nu låg jag o ammade Alice, låg på sidan m ena benet uppdraget och då verkade den få det trångt, så den blev väl lite arg för den kickade till rejält i min vänstra sida en 4-5 gånger på någon minut, så häftigt! Känns ju inte som att det var så länge sen man kände det ;o)

Ville bara berätta, även om det här inte är ankomstgrupp juni-05, fniss...

UL ska vi på nästa vecka, den 13 januari... Måtte allt vara bra. Ni får hålla tummarna då :o)

Stor kram

Anja
Svar på tråden: Jag kände bebisen...

Vad mysigt!

Skrivet av  Karin med Dante
När jag och maken var ute och promenerade idag började vi prata nostalgiskt om graviditeten och förlossningen. Och jag konstaterade just att det var så mysigt att känna rörelserna från det lilla grynet... *Suckar nostalgiskt*

Spännande med UL - självklart håller vi tummarna!
 

Jag , inte ett dugg avis !

Skrivet av  Lee, mamma till Raffe + 6 till
nä, jag sätter på mig skygglapparna , det hjälper ju inte att hålla för öronen vid datan :)

Anja , jag är jätteavis !
Men jag glädjs enormt med dig över er lilla sprattelgubbe, jag hade bara själv velat vara i samma situation hur tokigt det än låter.

Jag håller tummarna hårt för ett riktigt bra UL imorgon!

Kram
 

Men ååååååååå!

Skrivet av  Nia med Filip
Blir sååå avis!!! Det är underbart!!!

Jag kände själv så extremt (tydligen!?) tidigt - i vecka 13 uppmärksammade jag nämligen de första "fjärils/fiskfladderna"... I ett par tighta byxor, drickande iskall Cola i bilen... Jag minns det precis - så fantastiskt härligt!!

Självklart hålls tummar och tår för er härifrån!
Kram!
 

Myyyys!

Skrivet av  Snyggvelito m Neo 02 & Max 04
Så gosigt!
 

Härligt..!

Skrivet av  BarbaMamma
Gud vad mysigt...
Undrar om det blir en lugn bebis i magen?
Gabriel var överlag MYCKET stillsam i magen och det tar han igen med råge nu...!
 

meeeeeeen...

Skrivet av  BarbaMamma
det skulle ju vara svar till Anjas inlägg ju...
Tar ju fasen minuter för att få upp ett inlägg och hur lång tid det tar för att skicka iväg det vill jag inte ens säga...
 

Åh!

Skrivet av  Maria m Edvin 041113
Jag har glömt fråga när ni ska på ultraljud, spännande! Jag ska hålla tummen :)

(Så kan du hålla en för mig, jag ska på efterkontroll samma dag, urk, är livrädd att hon ska säga att jag läkt fel eller fult och att jag har obefintliga knipmuskler eller nåt.)

Kram
syster ija
 

Men du

Skrivet av  Maria m. Mattis 18/5
Att du är gravid o känner av bebin är helt underbart =) Att jag reagerade på att det va två till som va gravida o ej planerat gravida kändes väldigt tomt o konstigt. Men jag har inga problem att höra om graviditeterna.. Det är bara underbart att du och dom får chansen att va med om en liten till..

När jag låg i väntsalen på op. Så va det en tjej som va inne o gjorde snitt.. Jag hörde bebins första skrik o det va helt underbart.. Kändes nästan som man skälv va där för att få en bebis till, du vet tidigt snitt... Glädjen väcktes nog för att jag tänkte på hur underbart det va när Mattis skrek för första gången =)

Bebis, bebis, bebis hihihi
Det kommer så småningom... Ingen brådska. Kanske försöker på ett Januari barn eller annars väntar jag till efter jul med o försöka.. Som sagt vi har ingen brådska..

Pussar o Kramar maria
 

Artiklar från Familjeliv