Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bara Stina som är sen!?!

Skrivet av Marie m Moa 0006,Tilda0201 och Stina27/5
Hon varken kryper eller hasar... Sitter lugnt och tryggt på golvet. Sträcker sig på sin höjd. Inga tänder har hon heller. Inte minsta lilla sockergryn... Vad är detta??? Är hon ensam om detta lugna och sena beteende?
Svar på tråden: Bara Stina som är sen!?!

Hon & min son kan bilda klubb!

Skrivet av  BarbaMamma
Han sitter bra, ligger och snurrar runt i sin egen cirkel när han ligger på golvet- kommer på det viset lite framåt men mest bakåt- kan nog inte kalla det att hasa eller krypa..

Han har inga risgryn heller..men till hans försvar måste jag säga; jag är nog egentligen glad att han inte börjat krypa än för han är så ivrig min lille bus så han kommer nog att riva lägenheten när han blir rörlig på egen hand...

( G kan så mkt annat; som att klappa i händerna och IVRIGT använda sitt pekfinger för att trycka på knappar, peta på saker...)
 

Samma här!

Skrivet av  Annelie m Ella 12/5
Sitter stadigt men stilla. Snurrar i sin egen cirkel på golvet. Däremot är hon duktig på att plocka i sig mat med pincettgrepp. Så hon tar nog bara saker i en annan ordning.
 

Ännu senare :)

Skrivet av  MamaKajsa, Leo 6/5 mfl.
Leo har precis börjat sitta.....men faller hela tiden. Så han är ännu senare han. Han har dock en tand :)
Och så säger han mamma o pappa! Men han klappar inte i några händer eller några andra finmotoriska grejer.

Så visst finns det andra senisar än lilla Stina.
 

Inga tänder här heller...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
men annars har Alice varit väldigt tidig fysiskt. Stina kanske utvecklar annat först, koncentrerar sig på talet och finmotoriken kanske? :o)

Barn är så olika. Det är ju det som gör det så kul och så spännande, ingen är som någon annan. De är helt egna individer och utvecklas i sen helt egen takt. Hon sitter ju själv låter det som. Det var det sista Alice lärde sig, efter att hon lärt sig krypa och ställa sig upp. Hon väntade tills hon var helt stadig så att hon inte skulle behöva trilla från sittande, vilket hon aldrig gjort :o)

Kanske Stina väntar tills hon bara kan resa sig upp och gå :o)

kramis

Anja
 

SIN helt egen takt ska det såklart stå *imt* :o)

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
.
 

Inte ensam

Skrivet av  specialk m Tyra
Tyra sitter själv, men varken kryper eller hasar. Hon är däremot verkligen sugen på att komma iväg på egen hand, ser man när hon ligger på magen och blir förbannad. Jag tror inte att de är sena, utan att andra barn är lite tidiga kanske?!

Däremot så har fått sina två neretänder.
 

Inga tänder

Skrivet av  Fumlan med S och F
men S hasar sig fram.
 

Artiklar från Familjeliv