Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tuva sov i sitt rum inatt!

Skrivet av Lisa och Tuva 27/5
Ja bara i tre timmar och det var inte planerat men det känns stort..och konstigt.
Jag kunde inte sova utan henne bredvid mig i sängen utan låg bara och vände och vred på mig. Man gnäller lite ibland att det är trångt och bökigt men vad mysigt det är!

Vi ställde in hennes spjälsäng i hennes rum igår för hon sover ju ändå bara i den på dagarna, och i min säng på nätterna. Men jag ville att hon ska känna sig "hemma" i sitt rum så jag satte henne i sin säng och hon lekte en stund och la sig sen ner och somnade!!

Henke berättade nyss att när hon vaknade blev jag helknäpp och bara skrek "var är hon, var är hon?!"
och han bara, hallå..hon är i sitt rum!
Jag har inget minne av dett så upperbarligen pratade jag i sömnen, haha..

Är det några bebisar som sover i eget rum hela nätterna?
Svar på tråden: Tuva sov i sitt rum inatt!

Alltid

Skrivet av  Challe m Ida 02 o Philip 040429
Philip sover alltid i sitt rum. Visst får man gå in någon gång och ge honom nappen men annars sover han där. Han har sovit i sitt rum sedan han var 5 veckor gammal när han var 2 1/2 månad började han sova mellan 10 och 7 och nu sover han mellan 20.30 och 8.30. Det är verkligen skönt att få sova själv.

Hälsningar
Challe
 

Trångbodda...

Skrivet av  Rebecka 98/02/04
är vi numera, så än så länge sover Filip i sin säng i vårt rum. Men våra två tidigare barn började tidigt sova i eget rum. Förra pojken gjorde det från första början. Det är så skönt. Ju tidigare de sover i eget rum, ju tidigare sover de bättre (och ni bättre)! Det är min erfarenhet. Lycka till, du ska se att det blir bra i slutändan!
 

Artiklar från Familjeliv