Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnsäkra

Skrivet av Fumlan
Sambon är inte så inne på att barnsäkra lägenheten. Den är redan ganska säker pga att vi har ett barn sedan tidigare men jag vill göra den säkrare. Jag vill kunna släppa ner barnet på golvet utan behöva oroa mig för sladdar, skåp och liknande.

Vi har ganska olika uppfattningar om vad som kan välta, vad det kan lossna småbitar ifrån osv. Han vet mer om el än mig och säger att varken bredbandssladdeb eller antennsladden är farliga. Jag har ändå svårt att se ett barn leka och bita på dem.

Åh, jag älskar BVC för där är det ett stort golv och inga farliga leksaker. Har ni olika uppfattningar om barnsäkerhet hemma?
Svar
Sladdar
Jag förstår helt vad du menar och jag är helt klart inne på din linje. Jag vill också känna mig säker! Vi har fortfarande sladdar liggande och ännu låter Maya dem vara tack vare att vi lagt ett stort gosedjur framför. Men så fort hon inser att hon kan ta bort det så är det fara och färde igen. Jag är inte bara orolig för att hon ska bita i sladdarna men även få dem runt halsen och annat som kan hända när de är för långa. Säg det till sambon så att han fixar det. Inte ska vi behöva oroa oss för sånt som går att fixa ganska lätt!
Skrivet av  IkaPika med Maya 28/4-04