Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Börjar bli sjuk...

Skrivet av Frida med Alice 5/10-03 & Linnéa 30/5-01
Mår riktigt kasst nu. Har fått Alice halsont, så nu förstår jag att den lilla stackaren haft ont! Fyser och har huvudvärk med. Hoppas att jag inte bli riktigt sjuk utan att det går över med en gång. Men det kanske är att hoppas för mycket. Jag har nämligen inte varit sjuk sedan jag var gravid med Linnéa, sep-00!! Inte illa va? ;-)

Flickorna har precis somnat. Jag har tagit en kopp thé och ska snart gå och lägga mig tror jag. Alice vaknar ganska många gånger om natten nu sedan hon fick sitt halsonda. Nu har det ngo blivit som en ond cirkel är jag rädd. Men en förbättring är att hon somnar om ganska fort.

Är sliten för vi har haft 2 barnfamiljer här på förmiddagen, bara det ärjobbigt! 3 st 3½ åringar går inte alltid smärtfritt tillsammans ska ni veta.

Sedan gick jag en långpromenad i det otroligt vackra vintervädret. Vi har så mycket snö!!

Och efter det så gick vi till resturanten här nedanför och åt god mat.

Vad har ni andra hittat på idag?
Svar på tråden: Börjar bli sjuk...

Trist!

Skrivet av  Zandra
Aniara har varit jättedålig hela helgen, men verkar ha repat sig ngt idag. Misstänker tredagarsfeber eller annat okänt. Hög feber men inga andra symptom förutom lite rinnig näsa.

Jag har jobbat i helgen. Igår fullt ös mellan 9.30-16.00 & idag bara ett par timmars sista fixande så nu är vi redo att öppna butiken imorgon (jag är butikschef för en bokhandel & den nyöppnar imorgon efter att ha varit stängd under ombyggnad rätt länge)! Det ska bli spännande värre!

Hoppas att du & flickorna kryar på er/håller er friska!
 

Hej!

Skrivet av  Frida med Alice 5/10-03 & Linnéa 30/5-01
Tråkigt att du också har/haft en dålig tjej. Skönt att hon verkar bättre ialla fall.

Låter roligt med nyöppning!

kram!
 

Inte kul!

Skrivet av  Draken
Krya på er.
Jag har jobbat lite idag,går ofta in på söndagar ett par timmar för att få ihop min halvtid.
 

Aha!

Skrivet av  Frida med Alice 5/10-03 & Linnéa 30/5-01
Jobbar du? Jo, det tror jag nog att jag visste. Hade ni inte något eget du och mannen?

Tack för "krya-på-dig:et" ;-)
 

Åh så tråkigt!

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
Hoppas du frisknar till snabbt! Igår hade jag en svensk mamma på besök, superkul som vanligt! Idag ska jag käka lunch med min aupair mamma som jag bodde hos för ca 10 år sen. Ska bli kul!
krya på dig!
 

Hej på dig!!

Skrivet av  Frida med Alice 5/10-03 & Linnéa 30/5-01
Vad länge sedan jag såg er här! Låter roligt att äta lunch med aupair-mamman.
Vistt är det skönt att bara kunna prata svenska ibland? :-)

Allt bra med er annars?

kram
 

Hej hej!

Skrivet av  Cissi NL
Jag tittar in här varje dag men det skrivs inte så mycket tyvärr... Här är allt bara bra! Julian är en riktig liten vilde och hittar på nya hyss varje dag ;) Själv letar jag nytt jobb. I helgen var jag till Paris och träffade ett gäng av de svenska mammorna som skriver inne på utlandsföräldrar. Såååå kul hade vi!
Hur har ni det? Blir ni kvar i Finland ett tag till?
Hoppas du mår bättre idag!
kram
 

Vi blir kvar..

Skrivet av  Frida med Linnéa & Alice
har precis skrivit kontrakt för ett år till.

Ska du sluta på Nike? Är det lätt för dig att få jobb i Tyskland?

Oj, vad kul med träff i Paris! Flög ni dit då? För det är väl en bra bit ifrån er?
 

Är hon frisk nu?!

Skrivet av  Miko
Hoppas det!
Visst är det fint med snö, här höll det på att töa bort häromdagen men sen började det om och nu har det snöat hela dagen *glad*

Jag är en riktig vintermänniska!
 

Asch, du var ju smittad av henne!

Skrivet av  Miko läser slarvigt!
Hoppas du har kryat på dig!
 

Tack! :-) *imt*

Skrivet av  Frida med Linnéa & Alice
Jo, jag är bra, eller ganska bra iaf. Det bröt inte ut riktigt. Men jag har fått rethosta. :-(

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv