Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Räck upp en hand om ert barn inte går ännu!

Skrivet av Miko
Felix (14 mån) går inte utan stöd.
Jag vet att det ofta brukar komma oroliga frågor om att barnen inte går (iaf i mina gamla ankomst- och våra barn-grupper).

Det kanske kan vara en tröst för den som funderar?!

Jag är inte orolig, själv var jag 15 månader när jag vågade släppa taget (sambon var 9 mån, vår dotter 12 mån och andra sonen 9 mån).
Svar på tråden: Räck upp en hand om ert barn inte går ännu!

Julian går inte än...

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
Han går med gåbilen, stolar, pallar odyl och utmed möblerna. Han har gått ca 15 steg mellan mig och sambon när vi sitter på golvet. Några enstaka gånger har han släppt taget för att gå ett par steg själv. Han blev 13 månader för en vecka sen.
 

Isak är ytterst tveksam

Skrivet av  Jemima med Isak 030910 samt bf 29/1
Han går enstaka steg mellan oss, men sällan på eget initiativ. Ska han någonstans kryper han helst. Men vi vet ju att han har balansen och kan om han vill så vi är inte oroliga. Han är försiktig av sig bara.
 

Räcker upp handen! *imt*

Skrivet av  Laila m Cassandra nov03
q
 

Hon skulle kunna gå om hon bara vågade

Skrivet av  Illan
Storasyster tog första stegen när hon var 10 månader - och det är inte bara fördelar. Hon var gul och blå, för hon trillade hela tiden, vildbasan. Men Pyret är försiktigare och böjer sig kontrollerat ner och kryper istället. Vi lockar och pockar, men hon går bara med gåvagn eller längs möbler och väggar. Men det kommer, det kommer. Om de börjar gå vid tio eller femton månader - vad spelar det för roll???
 

Jamen vad är det med småbröderna??

Skrivet av  Kristina & Gustav & lillebror
Vår lillebror har satsat på turbokryp och klättring!! Men gå utan stöd, hu så otäckt. Däremot så kan han springa med lära-gå-vagn. Han kan dessutom köra bobbycar så att det ryker om det. (Så som han kör bobbycar gjorde storebror när han var ca 1,5 år). Men gå - ICKE!!! (Det kanske är för läbbigt, man är ju rätt sårbar om man stapplar omkring oskyddat ute på golvet med en terrorstorebror som smyger omkring).
 

Det är nog terroristbröderna och

Skrivet av  Miko
kanske någon annan gen som gör att lillebror är senare (F är lik mig och jag var inte tidig).

Felix har dock gått sen den 11/12 (då gick han ut i hallen, innan dess bara 4-8 steg).

Såhär är facit i vår familj:
Pappa 9 månader
Mamma 15 månader
Trixie 12 månader
Elliot 9 månader
Felix 14,5 månader

Det ser ut som om de följer en av föräldrarna men dottern som är väldigt diplomatisk lade sig mittemellan *fniss*
 

Aniara går icke

Skrivet av  Zandra
Fysiskt är hon redo men vågar inte riktigt. Det är verkligen ingen brådska, hon har ju hela livet på sig att knata omkring sedan.
 

Melker

Skrivet av  Cissi med Melker (1år idag!!)
går inte än.. Men han går stadigt om han får hålla i ett av mina fingrar..
 

Grattis :) imt

Skrivet av  Illan
.
 

Grattis Melker! *imt*

Skrivet av  Zandra
 

Grattis! (imt)

Skrivet av  Draken
-
 

Grattis i efterskott!!!

Skrivet av  Miko
 

Grattis i efterskott!!

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
Hoppas ni hade en rolig dag!
 

Inte här...

Skrivet av  Nilla m.Alexandra0105 & Zebastian0312
min dotter var 15 mån o 12 dagar när hon gick
 

August går INTE!!

Skrivet av  Matilda med Nora -99 & August -03
Han har precis kommit på hur man hasar sig fram på rumpan. Men han kommer inte särskilt långt.
Så gå känns ganska avlägset.
Han är ju ändå nästan 14 månader.
 

Räcker upp en hand!!!

Skrivet av  mamsen med dotter 0311
Jag är inte heller orolig, min man var 16 månader innan han gick och så gott som alla på hans sida var väldigt sena med att gå.

Jag hoppas för hennes egen skull att hon börjar gå innan det är dags för dagis.

mamsen
 

Det går bra att åka stjärt på dagis :0)

Skrivet av  Miko
Det har Felix gjort i flera månader, han kryper inte utan sitter och hasar på stjärten, snabbt...

Idag gick han 8 steg tills han såg att jag tittade, då tjöt han till (ilsketjut) och satte sig..

Det kommer när det kommer!
 

Artiklar från Familjeliv