Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här är det livat!

Skrivet av Vildänglarnas mamma
Ja hemma hos oss altså, inte på denna sidan. Vår lilltjej har kommit på hur kul det är att klättra upp på alla stolar. Dessutom går de ju att flytta till det hon för ögonblicket är mest sugen på att riva ner och undersöka. Matbordet, fönsterbänkar, teckningar på väggen, storasyrrans målargrejer, allt är lika spännande. Och så kan man ju stå och dansa på stolarna, då vickar de så roligt! Det som inte är roligt är att föröka komma ner själv, för det går inte än, eller förstås när den dumma stolen ramlar och det blir ännu ett blåmärke i pannan.

När vi andra tröttnar på framfarten ligger alla stolar omkullvälta så vi kan få lite lugn och ro.

Andra saker som vår lilltjej tycker är kul är att klättra upp på toastolen och spola, alternativt öppna locket och kasta ner nåt fint i toaletten. Eller varför inte: När storasyrran efter att mamma 17 gånger tjatat om att hon ska städa rummet, äntligen radat upp alla mjukisdjuren och dockorna i hyllan, gå och riva ut alltihop i jakt på den där roliga dockan som sjunger! Ja mycket roliga saker kan man göra när man nyss fyllt ett år.

Ja här är det i stort sett slut på lugnet nu. :0)

Och hur har ni det? Jag tycker det är såååå kul att höra om vad andras busungar gör.
Svar på tråden: Här är det livat!

här klättras

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
det också för fullt! inget är för högt men vissa saker har blivit för låga så de är inget roligt längre. Vi har ett lågt rumsbord som var det första han klättrade upp på men nu är det såååååå lätt att han struntar i det. jag kan tom ha en duk och en blomma på bordet :)) alla skåp och lådor är roliga och innehållet dras ut och sprids överallt (pappa däremot är inte så glad för det). Klättra upp och sätta sig framför datorn är jättekul då kan han prata med mormor och morfar på msn ;) gå omkring med allt som inte står fast är också kul. vi hittar köksstolar lite överallt i lägenheten, allt han inte går med är sin lära gå bil. klättra upp i pappas fåtölj och byta tvkanal är också kul. Han är så söt då och liknar sin pappa. Här är det full rulle hela dagarna och han har nu börjat gå mer och mer själv. Jättestolt är han då! Det är så kul att se hur mycket han lär sig varje dag! Det finns lite nya bilder på hans hemsida om ni vill se... Link i infon!
 

Vi har det rätt likt er :-)

Skrivet av  Draken - på jobbet
Ida klättrar på allt som går att klättra på och lite till.
Idag tyckte hon att badankorna skulle bada i toaletten för där fanns ju vatten (badkaret var ju tomt), dessutom tyckte hon att tandborsten skulle vara i hålet där man sätter handfatsproppen.
Ida är ett riktigt busfrö och älskar när man leker jaga.
Storebrors leksaker är det bästa som finns och om hon kan få honom att köra henne i lära-gå-vagnen så är lyckan total.
Favvofrukter just nu är kärnfria druvor och babyplommontomater.
 

Jaa!

Skrivet av  Vildänglarnas mamma
Här används numer Läragåvagnen precis på samma sätt som hos er. I dag kom storasyrran dessutom på att hon kunde åka skateboard med den och "låtsasramla". Det var kul tyckte vår lilltjej! Hon skrattade så hon kiknade och satte sig på rumpan. Och det är klart att med tanke på hur mycket lillgumman fortfarnde ramlar så kan man förstå att det känns kul att se någon annan ramla för omväxlings skull.
 

usch ja!!!

Skrivet av  mammsen
Här klättras det också hela tiden! Håller på att bli GALEN!!! Lilltjejen klättrar upp på stolarna vidare upp på bordet, diskbänken, fönsterbrädan eller något annat som verkar intressant! Om jag nu vill kunna andas ut i en minut och lägger ner stolarna under bordet så är det ju bara att ropa på storsyrran som är 13 månader äldre och kan resa stolarna och sedan hejja på syrran... och så är det ju så kul att hoppa i soffan tillsammans, klättra i bokhyllor mm... höjdpunkten är när det är blöjbyte på storasyster... då vet lilltjejen att mamma inte kan komma och stoppa henne...ggrrrrr jag blit galen!!!! jaja... trösten är väl att man vet att det går över...
 

Ja precis!

Skrivet av  Vildänglarnas mamma
Men när kan man vänta sig att de ska bli stora nog för att kunna förstå lite mer av vad som är farligt? Jag minns inte från stora tjejen. Vår lillgumma ramlade i går två gånger med huvudet före ner i golvet vilket resulterade i bulor, gråt och skrik och en mycket skamsen mamma. Trots detta är det nya tag i dag och nu har hon kommit på att man kan stå och hoppa på stolarna också, då rör de sig ju så roligt! Tror att mitt hjärta flyttat upp till halsgropen för gott. som tur är har inte våran lilltjej en riktigt sååå hjälpsam storasyster som er. Våran stora tjej är ju fem år och faktiskt mycket till hjälp, även om hon busar med oss också. "Mamma, K är på bordet, kom och titta!" "Men hur har hon kommit dit nu då?" "Nä, jaaag vet inte." Nähä, så vår lilltjej kan flyga också när det inte finns några stolar att ta till. Men som sagt, just detta går ju över, sen blir det nåt annat... :0)
 

Jo, jag har mäkrt det!

Skrivet av  Miko
När han började gå (varför skrev jag att han inte gjorde det, då började han ju *s*) så började han också klättra :/ På pallar, FP-lekbordet, backarna som leksakerna ska vara i, upp i soffan/sängen..

Det har lugnat sig lite nu för nu har han märkt att man kan ramla ner! Klättrar mest upp i soffan eller sängen och där är mer plats än på en back.

Det är såhär, småbarnsmamma= ingen rast, ingen ro ;-)