Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bröstcancer, ot

Skrivet av Catti, Freja f/d98,Emil 0204 & Alva 0310
Skall eländet aldrig ta slut. När livet äntligen börjar bli enkelt och lätt att leva kommer nästa smäll. Jag var hos läkaren idag som konstaterade bröstcancer och operation den 29 dec.

För 5 år sen förlorade vi vår dotter, sen drabbades vi av sekundär infertilitet med tre helvetiska år som förljd. En lycklig men mycket psykiskt jobbig graviditet. Stor lycka när Emil kom. Gravid igen och underbart, men hektiskt med två små barn. Nu går Avlva och båda är ganska lätta att ha att göra med. Man får sova på nätterna och livet flyter på fint. Suck, nu detta. När skall jag få leva ett normalt liv igen. Just nu är allt overkligt, jag känner mig totalt slut och vet inte ens hur jag skall reagera. Snart kommer Lars hem, han har varit och hämtat Emil på dagis.

Ja ja, ni på kanalen har ju under åren varit just min kanal ut, genom förlorade barn, svårt att bli gravid, adoption och ankomst 2002/04 & 2003/10 osv till hit. Så ni får väl dras lite med mina deppinlägg
Catti
Svar på tråden: Bröstcancer, ot

Skulle önska att jag hade nåt klokt att skriva.

Skrivet av  Vildänglarnas mamma
Det finns ju ingen rättvisa i livet. Fast det är ju ingen tröst. Och det sägs ju att man kommer starkare ut på andra sidan, men det har jag svårt att tro när det handlar om sådana saker som att förlora ett barn. Du måste ju ha varit med om det värsta!

Önskar bara för dig att du ska få bli frisk och kunna njuta av dina två barn och få ha det bra. För visst vore det rättvist!

Vet inte om detta var speciellt klokt eller tröstande, men jag kunde inte lämna ditt inlägg obesvarat.

Kram,
 

Tröstkramar...

Skrivet av  Marie
i massor från mig!!!
Hoppas att operationen går bra och att ni absolut inte ska behöva vara med om några fler tunga händelser efter detta!
Lycka till och försök att njut av julen så mycket som det bara går!
 

Kramar!

Skrivet av  S m Athena 25/10 + bf maj -05
Usch. Jag vet inte alls vad jag kan skriva för att få dej att må bättre,men du ska veta att jag tänker på dej och att allt ordnar upp sej för er också!
*kram*
 

Finner inte de rätta orden..

Skrivet av  Lina med Elliot
men jag skickar många tröst kramar till er i en svår tid och hoppas hoppas att allt snart ska vända för er.
KRAM
 

Men åhhh

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
vet inte riktigt vad jag ska säga. Verkar som om du har drabbats väl hårt, så fruktansvärt orättvist. Om det hjälper dig så skriv gärna mer här! Vet du något om hur behandlingen kommer att fortsätta efter operationen? Kram
 

Många stora kramar...

Skrivet av  Jenny med Siri
ni har ju redan gått igenom det värsta, men även fått det bästa man kan, två fina barn. Det känns ju fruktansvärt orättvist att du/ni nu ska få ett sådan jobbigt besked som bröstcancer. Ni får ta hand om varandra lite extra nu och du får försöka att fokusera på att bli bättre och också se till att få lite extra vila. Kommer att tänka på dig och skicka dig många tankar speciellt den 29/12.
KRAM
 

Stor kram!

Skrivet av  Jemima med Isak 030910 samt bf 29/1
Hoppas operationen går bra. De allra flesta blir ju av med sin cancer efter operation numera, de är så väldigt skickliga. Jag ska tänka på dig och be för att det ska gå bra! -KRAM-
 

Stor kram

Skrivet av  Draken
Vet inte vad jag skall säga mer än att jag hoppas att operationen går bra och att mina tankar går till dig.
/Maria
 

*kram*

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
Vad tråkigt att höra! Vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag hoppas allt går bra och ska tänka på dig den 29e.
Skickar några tröstkramar och styrkekramar
 

Kramar

Skrivet av  Helle och Iza
Har inte skrivit här på evigheter men känner med dig. Min mamma drabbades av bröstcancer för 5 år sedan när min första dotter var nyfödd. Efter operation och cellgifter mår hon idag 5 år senare bra och har gjort det länge. Hoppas julen inte blir alltför tung för er. Lycka till, håller tummarna den 29:e
 

Sena kramar!

Skrivet av  Zandra
Men Catti, vad urjobbigt!!!

Ska tänka på dig 29/12 och skickar redan nu en stor kram!
 

Tack alla

Skrivet av  Catti, Emil 0204 & Alva 0310
Era ord värmer verkligen i vintermörkret. Det känns lite bättre nu. Dagarna flyter på och jag känner mig för det mesta ganska harmonisk. Ledsen då och då förståss, men inte så farligt. BArnen och vi har idag klätt julgranen och den var så fin. En riktigt disneygran. Emil tyckte det var jättekul och Alva hängde några kottar hon också. Vi hade inte tänkt ha gran för vi brukar fira jul i vermland och vara där ca en vecka. Nu åker vi ju hem redan på måndag och då känns det lite mer motiverat att göra jul.

Tack alla änn en gång, nu har jag bara den 29:E framför mig då jag skall få bekräftat att det bara är en tårtbit som behöver tas bort och att allt ser bra ut!

Catti
 

Nej men fy!

Skrivet av  Miko HÅLLER TUMMAR OCH TÅR!
Hoppas, hoppas att det är lätt att få bort och att du blir fri från den!!!

Stora kramar och se till att må så bra som möjligt, ta hjälp av familj och vänner för en ostressad kropp läker bäst (tror jag iaf).

KRAAAAAM
 

Oj!

Skrivet av  Morgana o Ever
har inte varit in här på länge och såg ditt inlägg först nu.

Vet inte vad jag ska säga, men vill ge dig en stor bamsekram!
Tänker på dig...

GOD JUL och lycka till den 29:e.

Många kramar
/Morgana
 

Kram

Skrivet av  Gullan & Axel 030912
Finns inga ord, men skickar en kram
 

Artiklar från Familjeliv