Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Igen? *suck*

Skrivet av Venus
Berättade ju för nån vecka sen att vi träffat svägerskan och hennes familj som senare på kvällen blev magsjuka.
Vi klarade oss dock!

I natt sov min kusin här och i morse mådde hon illa och försökte s**. Det kom dock ingenting och efter en stund kände hon sig bättre och åt en tallrik manngrynsgröt och ett glas juice.
Inte kan det väl vara nåt som smittar då va? *hoppas* Hon kände sig lite frusen och hennes pappa (som hon bor hos) hade 40° feber när han hämtade henne. HOn skulle visst ha mens snart oxå... Griper efter halmstrån, jag vet, men vad tror ni? Magsjuka, VKS eller nåt annat som spökar?
Svar på tråden: Igen? *suck*

Jag skulle tro..

Skrivet av  Malin m Elsa-Märta *på besök*
..att det kan vara något annat som spökar, hade hon varit magsjuk så tror jag inte att hon hade kunnat äta något alls..

Så fort brukar man ju inte måbra... Iaf när man inte har lyckats få upp något..
Min sambo fick k****s på julaftons natten 1 gång och då vart jag lite nervös dagarna efter, men än har inget kommit..
Min sambo har en krånglig mage och kan göra så ibland, särskilt efter att han jobbat nätter, så hon har kanske en känslig mage, kan ju vara mensen som spökar.. hon kan inte vara gravid?? =)

Men för säkerhets skull så skura av toaletten noga och var noga med handhygienen några dagar, torka av där hon kan ha tagit i med händerna, och du... det börjar smitta dagen efter dom varit sjuka... därför blev ni nog inte sjuka sist...

Kram och hoppas ni klarar er!!
 

Tack för svaret!

Skrivet av   Venus
Jag är oxå benägen att tro att det är nåt annat eftersom hon kunde äta normalt sen och inte fick upp det heller.

Hoppas dock att hon inte är gravid! Hon är bara 14!
 

Hoppsan..

Skrivet av  Malin m Elsa-Märta *på besök*
Nä, det får man ju inte hoppas =)

14 år kan ju vara lite för tidigt...
 

Jag pratade

Skrivet av  Katta m. Jonathan 22/6
med en kompis häromdagen som där mannen hade haft som du beskrev, dålig i magen en gång men också feber. Hans sambo fick bara feber men ingen dålig mage. Så det finns ju så många varianter. Det är bara att hålla tummarna att det inte blir ngn magsjuka hos er för det är ju så hemskt.
 

Artiklar från Familjeliv