Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sambon friade på nyårsaftonen!

Skrivet av Nette m Alice 021005+Tuva&Ville 040531
Trodde aldrig det skulle hända...!
Visst har han sagt att han vill gifta sig men att det behöver väl inte vara någon brådska heller.... Typiskt jämtländsk sävlig kille =)
Vi har ju "bara" varit tillsammans i 10 år!

På hans sedvanligt gulliga oromantiska sätt så friade han inte över champangen tidigare på kvällen utan i sängen strax innan jag somnade =)

Nu funderar jag lite på bröllop, som ni kanske förstår!
Vi är båda eniga om att det inte ska vara ett stort bröllop i kyrkan utan vi känner för att göra det i hemlighet, med bara två vittnen. För att sedan överraska våra vänner på en stor sommarfest.
Så det blir borgerlig vigsel men jag känner inte för att gå till rådhuset och gifta mig. Det känns också för oromtiskt.
Har ni några bra tips på vad vi kan göra?

Ett tillägg till Astrid om du läser detta:
Eftersom du känner en del av min släkt så önskar jag att du inte säger ngt om detta till ngn!

Kramar
Svar på tråden: Sambon friade på nyårsaftonen!

Grattis!!! =)

Skrivet av  Astrid med Alexander och Isak
Åh vad kul! =)
Har en totalt oromantisk kille jag med, skulle han fria blir det nog nåt liknande... *ler*

Ett bra tips jag har (om det blir på vår/sommar) är att ni gifter er på Arnljotlägdan (heter det så....?) på Frösön. Var på en vigsel där en gång och det var otroligt fint! Krävs ju dock att det inte är för kallt...

Ska såklart inte knysta ett ord till någon om det här!

Kramar
 

GRATTIS!!!! Va kul :-)

Skrivet av  EllasMama
Jag och min man gife oss i rådhuset och det var inte så oromantiskt som man kan tro. Min syster och min mans bästa vän var vittnen och efter ceremonin så drack vi champagne tillsammans på rådhustrappan för att sen åka till festen där släkt och vänner var samlade. Du kommer säkert att få roliga tips på andra sätt och ställen att gifta er på och vad ni än väljer önskar jag er lycka till! Kram
 

KUL :)

Skrivet av  marikaL m fem
Ja det låter som min sambo, han föreslår det nån gång omsänder också, "jamen ska vi gifta oss då" när man står och kokar makaroner typ ;)

Har tyvärr inga förslag. Var ska ni ha festen? Ska ni vara hemma kunde ni ju hålla vigselakten hemma också om ni har altan el nåt? Kunde väl vara fint?
(men då ser jag framför mig vår altan som är rätt stor och blir jättemysig när man pyntar den sommartid)

Ja lycka till iaf, du får rapportera om vad ni hittar på :)
 

Grattis!

Skrivet av  Zukits med Filip 18/6
Roligt med bröllopsplaner! Har inga tips direkt, men jag behöver de själv eftersom min sambo också friade på nyårsafton!
 

Artiklar från Familjeliv