Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten sjuk Hannes

Skrivet av Monika m. Hannes 6/6+7 till
Hej alla ni duktiga mammor som håller i gång skrivandet här inne. Själv har jag varit urdålig på det men läser ibland vad ni andra skriver. Hannes som föddes med div. defekter i händer, arm om ni minns har tagit mycket av min tid. Det har varit mängder av sjukhusbesök och regelbunden sjukgymnastik. Han har dessutom varit så liten och klen tills nu och sömnig som ett spädbarn. Vid nyår blev han jättesjuk och fick hög feber och kräktes blod. Vi blev direkt inlagda på sjukhus där de satte sond på honom och började stödmata. Det visade sig att han hade jätteliten magsäck som rymde ca.1/3 vad han borde få i sig. Jag har ju tjatat länge på bvc om att han äter som en pippifågel men har fått dålig respons.
Nåväl, febern var 3-dagarsfeber visade det sig men på sjukhuset blev de övertygade om att Hannes var mjölkallergiker och gav honom mjölkfritt i sonden. Nu har vi en ny pojke. Han var mjölkallergiker. Nu äter han massor är vaken och pigg. Han har till och med blivit lite ettrig i humöret något vi aldrig sett tidigare. Känns underbart med ett bekymmer mindre.
Hoppas ni andra har det bra med era småttingar.
Svar på tråden: Liten sjuk Hannes

Oj, vilken start ni har haft!

Skrivet av  klickann m. Theodor 040612
men det är skönt att höra att ni fått bort ett problem.... Hoppas det går bra i fortsättningen!
Med oss är allt bara bra- "väntar" på att Teo ska bli sjuk för första gången, hoppas dock det blir lindrigt när det blir...
 

oj...

Skrivet av  Mizazza med Tuva 6/5
vad jobbigt ni verkar ha haft det. Skönt att Hannes är piggare nu, men att det ska behöva ta så lång tid innan du blev tagen på allvar ang. hans ätande...
Härligt med en pigg och glad kille, det är ju så det ska vara!
 

Artiklar från Familjeliv