Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Igår var dottern på nyårsfest å ikväll ska hon ut

Skrivet av Kajan
Hon hade varit på en fest hos en kompis och övernattat hos en annan kompis. KL 3 kom de i säng. Det hade funnits champagne men hon hade "bara smakat", sa hon.

På festen träffade hon en kille och ikväll ska hon ut med honom. Första dejten och jag är nervösare än hon. Hon vet inte vad de ska göra, kanske gå på en promenad. Hoppas inte hans föräldrar är bortresta och de går hem till honom.

Ja, nu börjas det. Hispig som jag är oroar jag mig för allt: Hjärtesorg, sämre betyg, klamydia och graviditet.

Med tanke på hur mycket hon har att göra förstår jag knappt hur hon ska hinna med en kille också. Något måste bli lidande. Fast jag vet ju att detta måste komma förr el senare.

Jag kommer att ha tusen frågor när hon kommer hem, hoppas jag kan hålla tyst.

Svar på tråden: Igår var dottern på nyårsfest å ikväll ska hon ut

Hinner man alltid med!

Skrivet av  maria65a
Hon hinner nog med en pojke i livet oxå och hjärtesorger är ju sånt som man får lära sig att leva med. Det gör lika ont som 15 åring som när man är gammal.
Jag tycker inte att mina tjejer förändrats någonting sedan dom började träffa killar och ingen har mig veterligen blivit gravid ännu. Men klart att man som mamma oroar sig, jag brukar försöka hur jag tänkte och kände i den åldern och det gör mig inte lugnare precis men även jag har klarat mig bra i livet :-)
 

H,B,K,G, ett träffande

Skrivet av  3tons
"mantra" som sammanfattar precis det man änner när det blit tal om dejter och sånt. Jag oroar mej GENAST för Hjärtesorgen, betygen, klamydia och graviditet. Det gör vi nog alla mammor lite generellt sådär. Varför kan man inte bara slappna av....och glädjas åt at domm _har_ en dejt? För annars hade man ju oroat sej för DET, varför har hon inga killar....nån som möjligen känner igen sej?
 

Helst skulle hon vänta tills hon blev 25 år

Skrivet av  Kajan
När hon fått fast jobb skulle hon genast träffa den rätte, gifta sig och få barn. ;)

Eller åtminstone vänta med dejting tills hon flyttat hemifrån (som jag), då vet jag ju inte om nåt. Min egen mamma är 100 ggr hispigare än jag, hade aldrig gått att träffa nån när jag bodde hemma. Och min pappa tyckte det var för tidigt att tänka på killar när jag var 20 år!

Men det är klart man inte vill att hon ska känna sig utanför heller när "alla andra" har killsällskap.

Hennes kompis var typ hemligt kär i en kille i ett år innan de blev ihop. Sen tröttnade hon efter en månad! Jag kanske ska hoppas att dottern också tröttnar snart ...
 

1 månad...

Skrivet av  maria65a
1 månad är ju en livstid i den åldern *s*
 

Artiklar från Familjeliv