Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyår

Skrivet av Mia (i´m back!)
Som jag tidigare skrev så hade min dotters pappa och jag ett snack där vi diskuterade de problem OCH framförallt de KOMMANDE ev. problem.
Då jag även berättade att jag visste om en del tråkiga saker om henne.
Vi kom överrens (trodde jag)
Hon var hos honom nyårsveckan.
De skulle till farmor/farfar på nyårsafton.
Vi var hos vänner i annan stad.
På nyårsafton eftermiddag ringde jag för att höra vad de gjorde och önska gott nytt år.
Dotter svarar och är jättesur!
Frågar vad ska du göra i kväll då?
Ska träffa kompisar , svarar hon surt.
Senare på kvällen ringer jag hem till pappan , frågar var dotter är och önskar gott nytt år.
"jag vet inte var hon är svarar han , hon ska vara hemma kl. 01.00, nu ska jag torka mig i ärslet för jag sitter på toan" säger han och lägger på.
Ee??
Min sambo säger sedan att hans otrevlighet kanske beroro på att han känner sig dum över att han inte fick med dotter till sina föräldrar, att han lät sig övertalas.
I måndags kommer dotter hem till mig, vi pratar om nyår och så, hon hade varit på en fest ganska nära oss och hon berättade att hon i stort sett hade stuckit ifrån sin pappa på pendeln när de var på väg till farmor/farfar och att pappa hade inte pratat med henne sedan dess.
Då ringde jag upp pappan (efter att dotter gått ut) och sa
" snälla vi måste prata , det som hände kunde lika gärna hänt för mig, jag klandrar inte dig osv.
Han så exkat så här
" jag blev så jävla sur för en kompis ringde , du ringde och jag ville bara se på tv! (vilket engagemang , se på tv när dottern stuckit på nyårsafton)
Han sa att ngn hade ringt anonymt och sagt att den visste att vår dotter skulle dricka.
Och då hade han skrikit till den personen att den var" neger- judesvin- kommunist"
Moget va!?

Jag är inte ett dugg orolig över att hon kommer välja att bo där på heltid.
Jag kommer att fortsätta ha min koll över vänner och var de är så gott det går.
Men han kan vänta tills hon kommer hem plakat eller värre våldtagen, misshandlad...innan han inser.





Svar på tråden: Nyår
Inga svar finns