Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste bara få fråga en sak angående

Skrivet av Elisha
alkohol och att dö i sina egna spyor. Såvitt jag vet så måste det till tyngre droger för att sätta den reflexen ur spel som gör att man vaknar eller vänder på sig när man spyr.

Ni som läst här nedan vet att jag inte langar eller bjuder mina tonåringar på alkohol, men ett par av skribenterna hade det som argument emot, så jag ville ändå ta upp det.
Svar på tråden: Måste bara få fråga en sak angående

Nja

Skrivet av  Nykter pappa idag
Jag ska inte svära på det, men nog räcker det gått med alkohol för att sätta alla sinnen ur spel.

Så jag svarar alltså att det räcker med alkohol för att kunna dö i sina spyor.
 

Njae, det tror jag inte

Skrivet av  Anna
att det måste till droger för att man ska kunna kvävas av sina egna spyor. Har själv aldrig spytt i sömnen, men det vet jag flera som gjort. (äckligt samtalsämne) Eftersom jag vet de som spytt i sömnen, så måste man ju kunna kvävas av spyorna, om man nu har en himlans otur.
 

det räcker att bli skit full

Skrivet av  molly
Blir man tillräckligt berusad mot medvetslöshetens rand slås reflexerna att stänga struplocket och vända sig om ut.

Det kan faktiskt hända även om man "bara" är ordentligt sjuk eller kräks vid en inandning. Fast då brukar man bara få ner en del och få en ordentlig lunginflammation som besvär efter.
 

man kan dö

Skrivet av  LH
i sina egna spyor när man är berusad, vet en kille som gjorde det, minns inte hur gammal han var men runt 20 år, det är många år sedan nu men jag glömmer det inte.Han blev lämnad ensam, så lämna aldrig en kraftigt berusad person ensam.
 

framstupa

Skrivet av  Mia
sidoläge...
 

Ja, det räcker med alkohol

Skrivet av  3tons
för att det ska hända. Har jobbat på akutmottagning och sett det efteråt när det är försent att hjälpa....mvh