Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej

Skrivet av neas mor
God jul på er alla.
Jag har en undran. Jag är sjuksköterska och skall snart börja en utbildning till barnmorska. Jag Har hört talas om vissa "regnbågsmottagningar" och tycker att det vore kul och lärorikt att arbeta på en sådan. Jag är själv heterosexuell men har inga förutfattade meningar. Ville bara höra med er, Tycker ni att det behövs en särskild regnbågsmottagning? vad tycker ni en barnmorska skall tänka på i sitt bemötande med homosexuella par? Tycker ni det är en förutsättning att barnmorskan är homosexuell för att ha mer förståelse? Är det viktigt att barnmorskan fött själv?
Svar på tråden: hej

Mina tankar (långt)

Skrivet av  Lillan