Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha... varför funkar inte inläggen nu heller....?

Skrivet av Pilla
Först blir det på tok, och då jag försöker ordna det krånglar det igen! Ber om ursäkt om det här inlägget dyker upp dubbelt... eller om det hamnar någon helt annan stans!? :OP

Det var förståss jag själv som ställde mig undrande till mitt "hälsotillstånd". Det skulle bli ett nytt inlägg men det hamnade av någon anledning nere hos Sara. Det var intressant förvisso att få höra att Sara månar om mig så att hon vill att de säldste skall ta sig tid med särskilda åtgärder för min skull då jag är förkyld. Andra åkommor lider jag inte av för tillfället. Men det står helt klart att snuvan _är_ besvärande. Det är svårt att sova, så jag tackar för omtanken.

Jag måste också ta tillfället i akt att beklaga att mina barn inte ens lider av (den av annan skribent omskrivna) gudsfruktan. Jag ger mig inte in i diskusioner om mina barn av integritetsskäl, men om någon till äventyrs oroar sig för att mina barn skulle vara förskrämda robotar som inte vågar säga varken bu eller bä eller känner sig tvungade att följa min väg i livet för att vara _mig_ till lags kan pusta ut alldeles extra nu. De som känner mig vet vad jag talar om! ;O) Men jag förväntar mig å andra sidan inget annat än mothugg nu heller, för vem känner mig och mina barn bättre än avhoppade vittnen från aff jag aldrig träffat? *S*

För att vara allvarlig igen, jag tror liksom inte på konceptet "stöpa" barn. Naturligtvis har säkert de avhoppade vittnen som känner sig "stöpta" och som sitter och läser detta nu, svårt att tro på vad jag skriver. Och av den anledningen är det ingen idé att göra större utvikningar i ämnet. Jag kan bara stilla konstatera att det är tråkigt att läsa (här och på andra ställen) om vuxna människor som lever med minnen från sin uppväxt som är negativa. Det förekommer både bland vittnen och andra. Jag har full förståelse för att man i förekomna fall har svårt att lyfta blicken och se att alla inte är på samma sätt. Jag förväntar mig egentligen inget annat. Man kan ju inte tro det, eftersom man själv inte upplevt det. Dessutom ligger det en enorm ilska i orättvisan att en del får växa upp i ett harmonsikt hem, medan andra får kämpa för sig själv. Ilska som måste ut. Och finns det då någon som på något sätt fungerar som en association till de hemska minnena man har, är det ganska skönt att ta ut ilskan där. Skriver utifrån egna erfarenheter nu skall tilläggas. :O/

Den som undrar över hur de äldste i församlingen tänker om gudstjänsten gör nog bäst i att göra sig besväret att kontakta en sådan i en lämplig församling. Skulle jag uttala mig hur de tänker skulle det bli mestadels spekulationer, och då blir det ju så lätt att felaktiga uppgifter om tredje person kan slinka ut. Och det vill vi väl inte? Att någon skall känna sig förnärmad över att okända människor på internet gör uttalanden som inte är helt korrekta om privatlivet? ;O)

Ha det gott. Nu har nästäppan lättat (äntligen!) och tur är väl det för nu både ser och skriver jag dubbelt!

Svar på tråden: Jaha... varför funkar inte inläggen nu heller....?
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv