Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

byta bort spjälisen??

Skrivet av Päivi med William 040713
Ni som har flera bebbar.. när kan man byta ut spjälisen till en växa säng? Det går ju att sätta kant på dessa sängar så att dom inte trillar ur.

Vi har lånat vår säng och anar att dom snart vill ha tillbaks den..
Svar på tråden: byta bort spjälisen??

Våran 1:a sov där tills han var 2 år

Skrivet av  Maria
v
 

vi har just bytt till Jennifer

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer & Lucas*~
och hon är lite mer än 2 år..

vi försökte byta till växasäng tidigare, men det funkade inte alls när hon kunde kliva ur och i sängen som hon ville.. hon var dessutom väldigt fäst vid sin spjälis..

nu har vi ändå tagit bort den, fast bytt mot en riktig, stor 90-säng som står utan ben direkt på golvet.. mycket bättre tycker jag, för det är ingen höjdare att försöka knöla ner sig i en växasäng bredvid henne (eftersom vi numer MÅSTE ligga med henne när hon ska sova annars lägger hon sig aldrig ner utan kommer upp till oss hela tiden)

vi kommer nog skippa växasängen till Lucas åxå och köra på en fullstor när det börjar bli dags för honom att byta säng, men det lär ju dröja ett tag till..
 

bytte ganska tidigt

Skrivet av  Helen m Jonatan 040701, Elsa 02, Matilda 00
eftersom mina tjejer aldrig gillade att ligga i spjälisen så de var nog runt året tror jag. Men det var mest för att det inte skulle bli så trångt i dubbelsängen, så vi ställde en juniorsäng bredvid min sida av dubbelsängen.
 

Matilda

Skrivet av  Å & M & Thea 11/7
fick byta när hon var strax över året, för då hade hon klättrat ur sängen 3 ggr på en vecka och jag tyckte det var bättre hon ramlade ur den "stora" sängen som var 50 hög än att hon ramlade när hon klängde sig över spjällsängen som var 90 hög!
 

tack för alla kloka tankar... :)

Skrivet av  Päivi med William 040713
Tänkte inte alls på att man kanske måste ligga och natta lillemannen.. kankse bara en madrass på golvet duger..