Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu börjar jag bli trött!

Skrivet av mija
Jag inser att jag har haft värsta lyxbebisen, och att han fortfarande verkar vara förhållandevis lätt att ha at göra med. MEN! nu har han sen strax före jul några nätter i veckan velat vara vaken för att bajsa. Och när han har bajsat länge och väl och blöjan är bytt, då vill han leka. Alltså vi snackar klockan fem på natten! Shit då ska man ju sova!

nu när jag inte vill leka med honom skriker han. o ch när jag kommer och tittar över sänkanten kommer jag att få största solskensleendet. Underbarunge!

Jag vet inte vad jag ska göööra jag blir tokig. Önskar att jag kunde ringa på hos grannen och lämpa in honom där!

Svar på tråden: nu börjar jag bli trött!

nu sover han...

Skrivet av  mija
en och en halv till två timmars bråkande. och nu sover han igen. skönt! jag ska skynda mig att göra deet samma.

kam till er allihopa
mija
ps. detta är första gången jag skriver på aff på natten(åkej nu är det kasnek tidiga morgonen) sen hjalmar kom! *ler*
 

inget konstigt

Skrivet av  Ida m Felicia 23/7-02 & Pauline 23/8-04
Min lilla tös e morronmänniska,om man räknar kl 3-4 som morron, då vaknar hon och är vaken till 9 när vi lämnar storasyster på dagis, hon sover kanske ett litet 20 minuters pass där emellan bara... Så här går man glatt (??) upp klockan 3-4... börjar faktiskt bli lite trött på det ja me...
 

åhå!

Skrivet av  mija
vilken skojig dygnsrym! när går ni och lägger er om kvällarna!?

förstår att du börjar tröttna...visst är det fantastiskt hur man anpassar sig ändå? Mina kompisar skrattar åt mig när jag säger att det vore skönt att få sova fyra timmar åtminstone nån gång :)


kram
mija
 

ja du

Skrivet av  Ida m Felicia 23/7-02 & Pauline 23/8-04
Hon somnar vid 20 tiden å ja lägger mej vid 22 kanske... men hon vaknar även vid 24 tiden å e vaken en timme... hon verkar inte behöva så mycket sömn... Sover inte direkt mycket på dagarna heller...
 

Otroligt!

Skrivet av  Theas mamma, alias Lillblomma
PRECIS så där gjorde Thea för ett par veckor sen!
Vaknade, åt (vilket hon normalt inte gör om nättrna, men det är ju normalt den enklaste "sövnings-metoden), somnade inte om efter amningen och bajsade så vi var tvugna att gå upp och byta. Och sen; jätteglad och jttepigg!
Men vi var "stenhårda". Här leks det minsann inte om nätterna.

Först fick hon ligga ensam i sin säng och har tråkigt. Sen när hon tröttnat på det körde vi "tvångssövning". Thea i mmammas famn, filten över huvudet, klämma fast nappen så hon inte kan spotta ut den. Gunga, vagga vyssja, sjunga, buffa...
Ganska jobbigt var det några dar, men sen gick det över. Hoppas det gör det för er med!
 

Ååå neeej... Glömde kramen! //A

Skrivet av  Theas mamma, alias Lillblomma
f
 

*ler*

Skrivet av  mija
vi är lite samma du och jag! Här leks det minsann inte om nätterna heller, Hjalmar låg i sin säng och hade....roligt! Vilket är nästan lika illa för mig som när han har tråkigt, för han är otroligt högljudd. Sen lyckades han på nåt sätt fastna med armen mellan spjälorna och fick ont. Då gick det bra att tutta och när han ändå tuttade passade jag på.... att "filta" honom och att skutta honom. YES! Så somnade han.

måste nog gå och lägga mig tidigare så att jag har extraenergi till sånna här nätter.

kraaaam
mija
 

Artiklar från Familjeliv