Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min 6-åring har nattblöja.

Skrivet av Orolig mamma
Är detta jätte ovanligt???
Är det någon mer som har ett barn som kissar varje natt?
Blöjan är blytung på morgonen.
Svar på tråden: Min 6-åring har nattblöja.

Läs ett tag här på sidan

Skrivet av  PiaL
så inser du att du ( eller snarare din dotter/ son ) är i stort sällskap.
Ta upp det hela med bvc eller skolsköterska, så ni får hjälp med mediciner och madrasskydd.
 

Var femte femåring och var tionde sjuåring...

Skrivet av  Birgitta, since 1997
... har problem med nattkisseriet. Vid sex år är det alltså rimligen ca 15% av alla barn som har enures. Enures heter det egentligen, i dagligt tal sängvätning. Ni är alltså inte ensamm om detta!

Gå in på www.sangvatning.nu och på den här länken: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=436

Du hittar massor av info där!
 

Här är en kille på...

Skrivet av  Leos mamma
6.5 år som kissar i stort sett varje natt i blöjan!!
Vi har gjort utredning, provat Minirin utan effekt - avböjt larmbehandling. Nu tar vi det med ro, han få ha blöjan så länge han tycker det är ok (hellre det än blöt säng varje natt) Men ibland läcker blöjan, då får han själv hjälpa till med att ta bort lakan och sånt, för att göra honom mer delaktig i det hela- och ta ansvar. Nu den senaste månaden har han faktiskt varit torr många morgnar, något som aldrig i stort sett skett innan...så vi hoppas...
 

Här är en till!

Skrivet av  Lovisa
Men nu gör vi försök utan. Vi har varit hos läkare också och ska testa Minirin. Får se hur det går. Problemet här är att vi har ett yngre syskon som nog kan sluta med blöjan och det lär kännas så vi måste försöka göra något.
 

Tack alla Ni som har svarat

Skrivet av  orolig mamma
Jag trodde min pojke var ganska ensam om detta så det var skönt att läsa.Han har ju varit så tidig med precis allt annat men inte detta.
Tack ännu en gång!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv