Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Efter första natten med Minirin....

Skrivet av Ann m Fanny & Frida
så var blöjan våt, men knappt märkbart våt! Nu skulle hon ju inte haft blöja på sig men det var pappa som nattade så.... Han hade inte uppfattat den informationen, kan vi säga. *ler* Inatt blir det utan blöja med underlägg i sängen. Ska bli spännande! Det var ju iaf mycket stor skillnad i mängden urin!

Ann
Svar på tråden: Efter första natten med Minirin....

Måste fråga...

Skrivet av  Åsa med 2 tjejer
Har ni fått minirin? Jag såg på ditt info och såg att hon var född -99. Vi har en tjej som är född -98. På BVC säger de att de aldrig brukar göra något innan de är 6 år, eftersom chansen att det "växer bort" av sig själv är så pass stor.

Vore intressant att höra vad ni fått för hjälp och vad de sagt till er.

//Åsa
 

Hej Åsa.

Skrivet av  Ann m Fanny & Frida
Ja vi fick Minirin och det för att jag sa att hon kissar såna mängder att det måste vara brist på det där hormonet hos henne. Hon kan ju kissa 4-5 ggr/natt och då FLODER, så därför fick vi prova Minirin. Men hon sa också att det kanske kommer av sig själv bara helt plötsligt. Hon sa även att det är rätt många barn (1 av 5 eller 6) som kissar på sig nattetid när de är 5 år. Men det är kanske lite mer ovanligt att man aldrig haft en torr natt och att blöjan väger flera kilo varje morgon..? Vad vet jag?

Ann
 

Det verkar vara

Skrivet av  Helene
olika när an får det utskrivet.
Här får man hjälp från och med att barnet fyllt 4 år med underlägg alternativt blöjor.
Minirin från att de är 5 år.