Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Problematiskt

Skrivet av Moder L
Hejsan.
Jag är mamma åt en nyss fylda 8 årig flicka som har problem med bajseriet.
Det har hon alltid haft, när hon var liten så hade hon antingen förstoppning, eller var jättelös i magen vilket kan ligga bakom.
Hon vill ABSOLUT! inte bajsa på toaletten. hon skall promt bajsa i en blöja.
Denna problematik har pågott sedan hon slutat med blöja vid 2 års ålder, och vi har som inte lagt någon energi på detta eftersom vi inte sett det som ett problem, vi viste att många barn har problem med detta. och våran dotter har heller inte sett det som ett problem. hon sköter påtagningen av blöjan själv (up and go) och sen hjlälper vi henne med att ta av blöjan och att göra rent.
Men eftersom hon nu går i skolan och skall börja 2:an i höst, började vi känna att det är verkligen dags att göra något åt det hela.
Läkarna ser inget fysikt fel alls på våran dotter.
Vi har självklart kollar allt detta med läkare och psykolog, men det verkar bara vara psykiskt.
Hon kan bara inte bajsa på toaletten, hon kan sitta i timtal, tills vi känner att det inte funkar och hon får ta på sig sin blöja och bajsa i den.
Hon brukar hålla sig på toaletten eller i sitt rum när hon bajsar, och det funkar bara stående.
Läkarna säger att det kommer med tiden att det bara är en liten fix ide hon har.
Har nån här tips.
Vad skall jag göra.
Tack för tips.
Svar på tråden: Problematiskt

Mitt rad till

Skrivet av  Cina QLD AU
dig ar att ga tillbaks till din lakare och sag att du vill ha en rontgen gord pa mage/tarm. Det lutar att det kan vara en kronisk forstoppning. Fasten hon bajsar bade normalt och lost ibland sa kan det handa och det ar inte psykologiskt.

 

Artiklar från Familjeliv