Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här!

Skrivet av Anna
Har en son på nio som kissar i sängen varje natt!
Vi har provat larmmatta som inte alls fungerade... han sov och alla grannar vaknade!
Vi har provat minirin som inte heller fungerade.
Nu har jag däremot märkt att han inte sover lika tungt längre och han kissar bara på sig en gång/ natt emot tidigare 2-3 ggr.
Vi har därför börjat väcka honom igen på kvällen och igår när jag väckte honom efter att han endast sovit ca 1 timmme så var det vått.
Sen klarade han sig hela natten, undrar varför han kissar nästan omedelbart efter läggning?
Kanske vi kan undvika kisset om vi lyckas få upp honom i tid... hoppas
Svar på tråden: Ny här!

Pröva Minirin igen?

Skrivet av  Ullen
Om det är länge sedan (minst ½ år) sedan ni provade Minirin tycker jag ni ska prova det igen. Kanske kan han också ta minirinet ett par timmar före han lägger sig, om det kommer så snart efter läggningen. Det var helt okej att göra så enligt vår sons läkare. Att dricka så lite som möjligt och undvika vätskerik frukt, t.ex., på kvällen kan kanske också vara en idé. Men att ta upp honom innan ni lägger er är naturligtvis också bra, om han sen håller sig torr resten av natten.
 

känner igen detta

Skrivet av  mar
Jag känner igen detta att sängvätningen kommer tidigt på natten. För min 13-åriga dotter gäller att har klarat sig förbi 01-02-tiden så klarar det sig resten av natten. Just nu är hon dock inne i riktigt bra perioder och känner sig väldigt glad. Förra veckan vaknade hon två nätter med blöta lakan men annars kan det gå veckovis med torra nätter nu.

 

Artiklar från Familjeliv