Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bajseri...

Skrivet av Snart desperado
Skriver anonymt, för min sons skull (han är drygt 6.5 år).... Från att aldrig haft problem med toalettbestyr (förutom att han är sängvätare..) Började han i slutet av sommaren att
gå och hålla sig från att bajsa. Det går oftast 1 vecka mellan gångerna (dock är han inte hård i magen, så det gör inte ont), och då under protest. Grejjen är att det är så fullt av bajs i tarmen, att det läcke r ut i kalsingarna. Detta bekommer honom inte nämnvärt, utan det går han med i en hel dag! Så i torsdags var vi hos läkare på BM. Att inte bajsa mer än 1g/v var tydligen normalt...och inga fysiska fel finns...Rådet var att han hade bestämda "sitta på toa dagar", varannan - var tredje dag. Det är ju själva läckandet som är problemet, tänk om klasskompisarna märker det?? Detta har vi också påtalat till sonen, vilket han säger att han inte vill ska hända - men ändå tar han inte det till sig... Så i både torsdags och fredags satt han på toa, och bajsade men ÄNDÅ var det bajs i kallingarna både i går kväll och nu ikväll!!!
Vad f-n ska man göra???
Svar på tråden: Bajseri...

Jag skulle ga tillbaks

Skrivet av  Cina QLD AU
till DRr, begar en rontgen for att se hur mycket som finns i tarmen. Sedan att far en tid for "tomning".
OK, att inte bajsa varje dag ar sa klart normalt MEN han har ju sa mycket i sig sa att han behover tomma varje dag. Fick ni med er ovningar som han kan gora? Hur han ska sitta pa toan etc.

Talar av erfarenhet och nedan kan du lasa lite om min dotter.

Min tjejj som ar 9ar och har Chronic constipatio och ocksa har urin inkontinens. Efter att har/gar till stomal clinic lange sa har det antligen borjat att lossna. Min tjejj ater 3 mediciner varje kvall och maste halla sina rutiner till 100% men det gar att leva sa ocksa, aven nar det kommer till att sova borta/lager etc.

Vi har kommit sa langt att hon har inte haft nagra bajs olyckor pa nastan 2 manader nu ;-) hon lacker inte lika mycket urin langre pa dagarna/natterna.

EFter att i flera ar kampat, gratit (i min tysthet) posetivt tankande och i handling borjat se ett resultat. Vet att vi har flera ar kvar tills vi kan ser ett fardigt resultat och vad jag vill med detta inlagg ar mera att det finns dagar nar det ar natt svart men ocksa manga ljusa dagar och att man kan ser ljuset i tunneln.

Ar medlem i Australien Pseudo-obstuction Support Association Inc men soker efter svenska som jag kan via har eller mail utbyta tankar/ erfarenhet om vad vara barn gar igenom, for det ar trots allt de som har det jobbigast