Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som vet om det fungerar

Skrivet av Anna
att använda Tena på barn som läcker?
Har en som snart är 4 år och vi ska åka på "semester" några dagar och hon har VÄLDIGT svårt att hinna till en toa.
Svar på tråden: Någon som vet om det fungerar

Vi har testat

Skrivet av  E
Min son har testat detta både mini och normal och det har funkat bra. För mer än ngr droppar behövs mer än mini
 

Men till en 4-åring funkar väl Up&Go?

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Jag skulle köpt ett paket av de största Up&Go och kallat dem resetrosor eller nåt sånt. Om inte tösen är väldigt stor till växten så borde de största (upp till 30 kilo om jag minns rätt) räcka till.
 

Hon vill inte ha blöja

Skrivet av  Anna
för hon är "stor" bäbisar har blöja, säger hon.
Hon är väldigt liten under 1 m och väger 13 kg så hon är inte för stor för blöjorna som finns att köpa.
Jag har idag köpt ett paket med tena så vi får väl prova idag hur det går.
 

utomlands

Skrivet av  utlandspappa
om ni skulle på semester utomlands kan ni köpa DryNites. They are like underbyxor men med inbyggd blöja. Eller också Huggies Trainers som är för större barn.
 

det finns sådant i sverige med

Skrivet av  E
Trosor med inbyggt läckage skydd finns. De heter Content Plus barn och kan fås utskriven av uroterapeut eller testa BVC
 

up&go är bra.

Skrivet av  fnags
Min 4-åring kissar ofta i sängen och har accepterat att ha up&go på natten. Han sa också tidigare att det "bara är för bebisar" men tycker förmodligen själv att det är jobbigt att vakna blöt natt efter natt. Jag försöker att avdramatisera det så mycket som möjligt och tar snabbt av blöjan när han vaknar, så han inte ska tycka att det känns pinsamt.
 

Artiklar från Familjeliv