Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kan det bero på?

Skrivet av Vän
Min vännina har en son på fem år, när han var tre år så slutade han med blöjor och var torr dagtid och allt gick bra.
Men sakta men säkert så har det börjat gå sämre och sista halvåret har varit hemskt.

Han kissar på sej fyra-fem gånger dagligen och nu har han även börjat bajsa på sej varje dag.
Han vägrar att använda blöja så allt kommer i byxorna.

För två veckor sedan skulle jag, väninnan, hennes son och min dotter åka till grannstaden två mil bort.
Det sista vi gjorde innan vi åkte var att fråga barnen om de behövde på toa, båda sa nej.
Resan tog 15 min. men när vi kom fram hade pojken både kissat och bajsat ner sej.
Han hade inte sagt ett ljud i bilen att han behövde på toa.

Han kommer oftast efteråt och talar om när det har hänt men det är ytterst sällan han säger till innan att han behöver på toa, det bara kommer.
Även om man har frågat honom tio minuter innan om han behöver på toa.

Jag har sagt till min väninna att jag tycker hon ska kontakta en läkare för det kan väl inte vara normalt att en femåring som har varit torr helt plötsligt inte är det längre.
Men min väninna vill avvakta trots att det bara blir värre för var vecka som går.
I början var det någon olycka per dag, nu är det hela tiden.
Min vän blir inte arg eller skäller på pojken när det händer, men hon har försökt prata med honom om det.
Han svarar inte riktigt på om han känner det eller inte.
Pojken skäms när det händer ska påpekas.

Jag känner mej så elak också men jag vill knappt ha pojken här längre.
Jag har fått tygsoffor, mattor, dotterns säng och vår bil nerkissad och jag börjar tröttna på det.
Vet att det är elakt och jag har INTE sagt detta till min vän, men så här känner jag.
En femåring(snart sex) kissar ju inga små mängder heller.

Vad kan det bero på när det blir så här?
Torr på natten har han aldrig varit, då har han blöja men på dagarna vägrar han ha blöja.
Svar på tråden: Vad kan det bero på?
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv