Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har min dotter urininkontinens?

Skrivet av orolig mamma
Hej!

Jag har en dotter som är snart 3 år. Hon slutade att använda blöjor på dagarna för ett år sedan.

Sen dess har hon alltid lämnat blöta trosor. Så att man fick byta trosor flera gånger om dagen. Hon är medveten om att man ska gå på toaletten. Men mellanvis så droppar hon urin.

När jag skulle sätta på blöjan (hon har det enbart på nätterna) så man kan se tydligt att urin droppar eller läcker.

Jag har massor funderingar - kanske musklerna runt om urinöppningen är försvagad? Borde jag lära henne bli blöjfri på nätterna också så att signaler nås lätt till hjärnan att hon ska vara torr.

Jag har beställt en tid hos barnläkare den 6 september. Men kan inte låta bli och forska saken varför det blev så. Då hittade jag en sida som säger att barn kan få urinkontinens. Hmm, har hon det?

Vill gärna ¨få svar från er som har hört eller sitter i samma sits.
Svar på tråden: Har min dotter urininkontinens?

FÅR MAN ALDRIG SVAR FRÅN ER??

Skrivet av  orolig mamma
...
 

jag kan inte svara

Skrivet av  bullen71
för jag har inga svar på det du frågar.
Hoppas du får svar någonstans, om du inte får det här.
Åsa.
 

Prova pottsnack

Skrivet av  Km
Du borde kanske ställa frågan under pottsnack istället. Tycker knappast det låter särskilt ovanligt, och för den delen tror jag inte man kallar en treåring för inkontinent on inte i särskilda fall där skador t.ex. funktionshinder finns.

Men är du en då orolig så kan nog en läkare svara på det. Men kiss i byxor, blöja säng osv, ses oftas ej som onormalt först 5-6 år ålder,.

Men lycka till. Hoppas det löser sig
 

Förlåt

Skrivet av  utlandspappa
En tre-åring som dräller i byxorna är väl i alla fall inte så ovanligt. Men om du tror att det är något fel på muskulaturen tycker jag att du ska söka hjälp hos en doktor snarast.