Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ÄNTLIGEN!!!

Skrivet av Anna
Nu har våran 4 åring äntligen fått komma till en uroterapeut.
Vi mätade hennes dryck + urin under 2 dygn och hon drack 4 ggr men kissade 13ggr under en dag och nu har hon sett papperen och sagt att det inte är normalt.
Vi har tjatat på läkaren i över 1 år att vi tycker hon kissar hela tiden men dom gör tydligen inget förren man tjatat så mycket att dom blir less på en.
Jag har fått muntligt svar att det finns medicin att ge henne men är det nån som vet vad för slags medicin det är och hjälper det?
Hon trodde att blåsan krampar vid små mängder urin
Svar på tråden: ÄNTLIGEN!!!

Blåsavslappnande

Skrivet av  Ullen61
Jag skulle gissa att det är blåsavslappnande medicin de menar. Det finns några olika sorter, som är olika effektiva på olika personer. Risk för biverkningar finns det på alla, men jag tror att t.ex. Detrusitol har mindre risk för biverkningar än t.ex. Ditropan.
 

Du kan mediciner eller??!!

Skrivet av  Anna
vet du om det hjälper alla som äter eller bara vissa?
Kan det vara så att det inte blir någon skillnad alls?
 

Kan inte så mycket

Skrivet av  Ullen61
Jag kan inte så mycket om mediciner mot daginkontinens. Vår son som har problem med nattenures har provat Ditropan utan effekt, men också utan biverkningar, och Detrusitol med bra effekt (även den utan biverkningar). Ditropanet skrevs ut av barnläkare på min begäran (jag hade läst om det på nätet) men han var tveksam, p.g.a. biverkningsriskerna, och skrev kanske ut för låg dos.

Detrusitolet skrevs ut av uroterapeut, utan tveksamhet. Detrusitol har ganska länge använts för vuxna inkontinenta, men har vad jag förstått på senare år även börjat ges till barn. Jag har för mig att andra här i den här snackgruppen har upplevt att Ditropanet har både sämre effekt och mer biverkningar, men det är ju ingenting statistiskt säkert för det.
 

Artiklar från Familjeliv