Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gamla hederliga larmmattor?

Skrivet av bullen71
Finns de kvar? De som man bäddade in i sängen som ett extra lakan/drag, och som det var sladdar till.
Åsa.
Svar på tråden: Gamla hederliga larmmattor?

Jodå,

Skrivet av  Helén
de finns kvar. Tyvärr har jag ingen positiv erfarenhet av något som helst larm, vilket det än må vara. Alltid har det varit nå´t som inte funkat - med det tekniska alltså.
En del har larmat jämt (utan anledning) och en del har inte larmat alls. Suck...
 

Var

Skrivet av  bullen71
får man tag i en sådan gammal larmmatta,,,,,,jag frågade på barnmottagningen här fär jag bor och de sa att de inte finns kvar.
Min dotter (nu 11) blev hjälpt av det vanliga larmet som man har i trosan/kalsongen,,,men sonen som provade samma sort i julas, blev det inte,,,,,,,,,,för han kan inte sova ordentligt när han hade något i kalsongen.
Därför skulle jag jättegärna prova larmmattan istället.
Åsa.
 

Nu var det här visserligen i fjol

Skrivet av  Helén
men nå´nstans måste de väl finnas. Vi tillhör Värmlands läns landsting och det var på barnmottagningen där jag lånade då.
 

tack, jag ska kolla.

Skrivet av  bullen71
Om du vill får du jättegärna tala om vad sjukhuset heter så kan jag ju ringa direkt dit och fråga. Man kanske kan få låna om man får remiss från mitt landsting.
Hälsningar Åsa.
 

Det var

Skrivet av  Helén
Torsby sjukhus. Du kanju, som du skrev, ringa och kolla.
Lycka till!
 

tack så jättemycket

Skrivet av  bullen71
Jag ska ringa (förhoppningsvis idag) och fråga om man kan få låna fast man är utomlänspatient då.
Tack igen.
Kram Åsa.