Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså här har vi..

Skrivet av Mamma till tre
kämpat i 7 år med allt och då menar jag precis allt....å så var vi hos uroterapeften i förra veckan....och gjorde ultraljud som vanligt och pratade och pratade....han står på minirin och ditrophan och hon säger så här vi får försöka oss på att han tar dom kanske lite senare än vanligt.....typ 20 min innan han lägger sig.....och så har vi gjort?!?!Ja just det han tar de 20 min innan han lägger sig och nu är det helt plötsligt torrt 6 dgr på raken.....helt otroligt......måtte det bara hålla....men kan det verkligen ha så mycket att göra med tiden man tar medecinen eller är det helt plötsligt bara mognaden som kommer.Allstå jag märker en sån stor skillnad på honom han vaknar med ett leende varje morgon och han har fått bättre självförtroende bara på en vecka....är inte detta fantastiskt?!?Nu har det ju inte gått sååå lång tid men detta är fantastiskt för att vara oss......
Tack för ni har läst hit men jag ville skriva av mig för jag är såååååå glad!!!!!
Svar på tråden: Alltså här har vi..

När har han tagit dem förut?

Skrivet av  Ullen61
Det låter ju fantastiskt! Hoppas verkligen det håller i sig. Vår son tar sin medicin precis innan han lägger sig. Det trodde jag var det bästa (men jag har funderat på att han skulle ta just Minirinet någon timme innan, så att det hinner börja verka tills han kissar sista gången). Om 20 minuter innan han lägger sig är senare än förut, när tog han dem då?
 

Yippe en natt till nu...

Skrivet av  mamma till tre
Tar vi och sänker dosen minirin....han står på två minirin och en halv ditropan på kvällen och på morgonen skall han ta en hel ditropan.Men om det gått bra en vecka sen vi var hos uro. sist kunde vi testa och minska en minirin så håll tummarna i natt att det går bra.Vi har fått order i alla år att han skall ta tabletterna på kvällen ca 1-1 1/2 timme innan sängående och så har vi alltid gjort.Men nu när vi satt och snackade bara hon kom på att vi testar lite senare för hon tyckte att det var för långt emellan tab intagande och sänggåendet....Vi hade fått order från läkaren om denna tiden och alltid kört detta och aldrig ifrågasatt detta......men som sagt den läkaren vi hade kunde inte mycket om sängvätning....tror tom att jag är bättre i det ämnet efter alla år.....Så förut tog han tabl. vid halv åtta och nu tar han dom vid tjugo i nio och så lägger han sig kl nio.....och han somnar nästan direkt.Ja det känns helt otroligt för så här bra har det aldrig gått.....han vaknade med ett stort leende idag med för vi hade pratat på igår kväll att om det går bra i natt så minskar vi dosen.....och nu gör vi det....Det är värt ett försök att testa att ge ca 20 min innan sänggående.....äter han både ditropan och minirin?!Nu när vi var där sist så pratade hon på att han skall få destrutisol ss nån ny sort så att det händer nåt men vem vet nu kanske han slipper det......jösses det känns i hela min kropp att nu nu kommer det att fixa sig.......han skall även bli läkarundersökt om en månad.....känns bra....även om han gör ultraljud varannan månad.....Har ni hållit på länge?!Hur gammal är sonen/dottern?Lycka till
 

Ja, gudskelov för ureterapeuter

Skrivet av  Ullen61
Sonen är 13 år och har tagit Minirin (tar nu 3 tabletter) sen han var 6. Sedan ett halvår tillbaka tar han även Detrusitol till natten (har inga problem dagtid) och har då ökat sina torra nätter från 1-2 per vecka till 5-6. Ditropan provade han för några år sedan utan något resultat. Javisst, är det skönt med uroterapeuter som kan något (vi fick komma dit först i vintras, barnläkaren vi gick till förut ville inte skriva ut vare sig Ditropan eller Detrusitol, jag fick dra ut artiklar om de medicinerna från läkartidningen och visa honom). Sonen ska träffa uroterapeuten igen om några veckor för att diskutera hur vi går vidare.
 

Konstigt egentligen

Skrivet av  mamma till tre
att man skall behöva stå på sig så mycket som förälder man tror ju att läkare skall veta lite mer än en annan.Tar pojken även detrutisol på morgonen?Och hur många?Förlåt om jag är nyfiken men det är intressant....skönt ändå att tabletterna hjälper honom så mycket per vecka.Håller tummarna för er när han skall till uro.Ikväll tog sonen bara 1 minirin istället för två och så en halv ditropan.Så nu får du hålla tummarna för oss.....Tänk om vi kan komma till uro och visa ett schema med bara torrt.