Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Dagens fråga*

Skrivet av Nårp@n
Har otroligt tråkigt på jobbet, har egentligen massor att göra men har helt enkelt ingen lust. Drömmer mig bara ut till solen.....
Så jag slänger iväg en helt "out of topic" fråga i brist på annat.

Vad har du på dig just nu??
Svar på tråden: *Dagens fråga*

Svarar själv.

Skrivet av  Nårp@n
Mammajeans, en blå top och över det en stickad
ljus kofta.
På fötterna ett par beiga (hur 17 stavs "bärsa" ??)skor.
 

Jag har...

Skrivet av  Anna K med Flipp + BF 6/9
en ljusblå mammablus från H&M och ett par svarta, alldeles för stora, mammabyxor från H&M och lågklackade boots.

Börjar få problem med kläder... Måste hitta något som jag passar i som inte är för dyrt.
 

ha ha ha

Skrivet av  Caa+prinsen
snacka om snabba vändningar i dessa snackgrupper, ett inlägg om det ena sen nåt helt annat....underbart!!!

Svarta byxor och t-shirt blir svaret.

Ska koka lite kaffe och gå ut med vagnen och sätta mig i den härliga vårsolen och se till så ungarna inte slår ihjäl sig när de klättrar i träden :)
 

hehe...

Skrivet av  Lealin m. ängeln Lucas & bf 9/9
en lite ovanlig fråga härinne *s*

Här har jag på mig ett par *oliv/ljusgröna*, tunna/fladdriga mammabyxor och svart polotröja

Det var allt från mig :o)
 

Just nu...

Skrivet av  Sockergrynet v.15
försöker jag hålla mig upprätt. Har ont i halsen, snorar och har ont i hela kroppen. Tänkte titta till alla goa tjejer, men funderar på att gå upp i sängen och läsa en bra bok.

 

haha...

Skrivet av  Sockergrynet v.15
Här läser jag (funderar på om snoret täker ögonen också) " Vad har du för dig just nu", men det stod det ju inte.... Vad har du på dig just nu, står det ju...

Svarta tunna mjukisbyxor, som jag har hasat ner. En röd top, som jag har hasat upp... Allt för att magen ska vara i det fria ;-)
 

Grå, grå, grå...

Skrivet av  Lisa m Anton + bf 9/9
...grå kortärmad top, gråa byxor och gråa strumpor. Hade en svart kofta i morse oxå när jag drog iväg en snabbis till jobbet, men den åkte av direkt när jag kom hem för vi har så satans varmt här inne (solen ligger på hela dan)
 

Myggis har på sig...

Skrivet av  Myggis m. Lillknott v.18
Svarta pösiga mammabyxor med knyt i midjan, vit polo och beige manchesterjacka...
 

Idag

Skrivet av  Notte bf 21/9
har jag inte mammabyxor utan ett par vanliga jeans i stl 42 (har normalt 38)
Till det har jag en randig t-shirt i rosa/vinrött och en vit kofta över.

Igår hade jag mammabyxor men de är lite för stora. Ikväll ska jag försöka sy dit en extraknapp i mammabyxorna för det är skönare när det inte är nåt som sitter åt runt magen, och sen sitter ju andra byxor knappt uppe...
 

Ja.. Nettis svarar.

Skrivet av  Nettis v.15+1
Jag har på mig underkläder såklart, strumpor, svarta mammabyxor, begie top och en gråsvart kofta över detta.

Sen så har jag skor och glasögon också.

/Nettis
 

kul fråga!!

Skrivet av  malla 14+4
jag har svart linnetunika (som är en specialsydd variant av den skjorta som hör till mit jobb), grå mammabyxor i tunn bomull från H&M, svarta strumpor och ett par svarta sneakers som jag sparkat av mig under skrivbordet...
 

Kan man ha ljusa skor till svarta byxor?

Skrivet av  Nikkolina bf 11/9-2004
Lila figursydd skjorta, men min mage och bröst fick plats men det stramar...

Svarta snygga Mamma-byxor

Cappucino färgade skinnskor med klack

Hör o häpna men jag har nylonstrumpor upp till knäna, fult va!?

Kan man ha ljusa skor till svarta byxor?

 

Ja, det tycker jag

Skrivet av  Anna K med Flipp + BF 6/9
fast det beror väl på vilken ljus färg och vilken färg man har på övriga kläder/accessoarer. Själv är jag ruggigt sugen på ett par jättenygga skinnsneakers i beige som jag såg förra veckan... Skulle vara snygga till mina svarta mammabyxor tror jag, särskilt i kombination med min svart/beigerandiga tröja.
 

Sjuklingen har på sig

Skrivet av  Katarina m. Aron + pyre bf 9/9
svarta mammabyxor (alldeles för fina för att ha hemma men jag släpade mig nyss till affären och har inte hunnit byta) och en svart lång, vid tröja som är min mans! Hur typiskt gravidklädd kan man bli? :)
 

Nu har jag bytt om

Skrivet av  Katarina m. Aron + pyre bf 9/9
så nu är det mina ljusblå underbara mamma-mysbyxor som gäller. Är helt förälskad i dom...
 

Moi

Skrivet av  Gunilla m två tjejer o bf 15/9
beige mammabyxor med resår i midjan, grön tröja och en svart tröja med blixtlås. Gråblå gympadojor som jag tagit av mig.

Jo jag känner igen det där med mycket att göra men lite lust...
 

Tråkiga mammakläder....

Skrivet av  Sanna bf 20/9
ett par gamla mammabyxor från hm som jag köpte förra gången det begavs, dvs förra vintern. Dom är svarta, vida i tunt tyg. Tyvärr blir dom fula knän på direkt, så man kan bara ha dom en dag max. Upptill har jag en off-white plysch munkjacka från hm den oxå. Tofflor på fötterna eftersom jag är hemma. Har tänkt mig att åka iväg och kolla in några fina nya kläder i veckan, speciellt byxor är en bristvara.
 

i dag

Skrivet av  frasse+4+en till
har jag en moderiktig maffiasvart overall med ljusblåa fält
 

ojj vad många..

Skrivet av  Hanna m. Mira & bf 10/9
...som har mammakläder på sej redan?!

Jag har mina vanliga jeans på mej fast knappen är uppknäppt för det mesta...=) Jag vet att magen är liten (fast jag känner mej höggravid)...Känns som om mammakläder dröjjer för mej. Åtminstonde nån månad till. Får hoppas det kommer lite snygga mammakläder till butikerna snart...
 

Jag har

Skrivet av  Loppan
kort rosa kjol, prickig blus med puffärm, midjekavaj och vita pumps. När jag går ut drar jag på mig mina silvriga moonboots!
 

Hälften mammakläder

Skrivet av  Sara m Isis & Alvina & pricken v.17
jag har faktiskt fått låna en hög mammakläder (tröjor, blusar och en klänning, hon är mycket kortare än jag som byxor funkar inte men de flesta tröjorna funkade jättebra) så jag har en ljusblå långärmad mammatröja, enkel modell från H&M och ett par vinröda sammetsbyxor från H&M. Inte mammabyxor men med låg midja med bred mudd så de kommer sitta bra länge om inte tiden ut.