Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*grinar*

Skrivet av °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
Det gör SÅ ONT i magen då bebisen rör sig..
Jag får hålla i den, så den är lugn. Skriker högt rakt ut, kan inte kontrollera det:-(

Vad 17 gör man??
Hela familjen kommer inrusade yill mig då jag vrålar & tror bebben är på väg ut..

_tror_ att det kan vara tarmarna den sparkar & bökar på..Någn som vet hur tarmarna ligger i magen??

Eller så har den rört sig så mycket, så jag har typ blåmärken inne i magen..
Jag orkar inte med detta onda, som man verkligen iNTE kan göra något åt..

För ett par timmar sedan satt jag isängen & stört grina för det gjorde så j*vla ont..
Svar på tråden: *grinar*

Mmm, jag vet..

Skrivet av  Tiz
Det känns som jag har blåmärken på insidan av magen, uppe på min vänstra sida. Dessutom spränger det i bäckenet så fort bäbben rör sig. Den måste köra med skallen något enormt nere i mitt bäcken. Jag trodde att den höll på att fixera sig men min bm sa att så var inte fallet. Jag kan inte bara resa mig från sittande eller tvärtom utan att andas igenom smärtan. Det börjar bli trångt därinne... Jag är full av bäbis!!
 

samma här........

Skrivet av  jannice bf idag!
för två kvällar sen sparkade den så mkt så ja började gråta, det gick ju inte att kontrollera, fick be sambon hålla en hand på den o då verkade det som om den lugnade ned sig lite. ligg o vagga lite o prata med bebben så kanske det blir bättre, det blev det för mig

Kram!
 

Det blir

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
_lite_ bättre då jag står upp. men ven f-n orkar stå upp hela dagarna??
Jag låter verkligen munter..
 

Du får väl

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
se till att klämma ut ungen nu då så h*n får sparka bäst h*n vill utan att göra illa mamsen...
Iväg och knäpp lite med dig så ska du se att du kan snusa bebbe i morgon bitti. ;)
 

Vill inte

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
föda på natten..
Det är så krångligt med barn vakt osv:-)
Vid 14 tiden vore fint*S*
 

Känner igen det där..

Skrivet av  Marre...
Mitt knytt snurrar på sig jättemkt nu. Och den fyller ju ut så mkt att det är ont om plats, så det gör jätteont!!!

Svårt att resa mig från sittande, eller liggande, men vad ska man göra..

Sambon reagerar var gång jag säger AJ! och undrar om vi ska åka in.. =) Det är ganska gulligt, men undras om han inte tror mig NÄR det är dags att åka...

Vi får nog bara försöka stå ut, det är ju inte så lång tid kvar.. =)
 

Min man

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
säger säkert 10 ggr om dagen att "ska vi åka in & plocka ut den nu??"..
Om jag ändå kunde bestämma det:-)
 

Hade ju varit bra...

Skrivet av  Marre...
att kunna bestämma själv!
Då hade jag valt förra helgen, när mina föräldrar var här. De träffar jag inte på en månad nu. Det är lite trist...
Hade ju dessutom haft barnvakt då! =)
 

Ja, du är inte...

Skrivet av  Sockergrynet bf 26/9
ensam av att känna smärta inifrån magen just nu. Jag har en bebis som trycker på med huvudet, att jag har himla ont nertill i magen. Känner mig kissnödig precis hela tiden.

Jag håller tummarna för att din bebis vill komma ut snart!!

Peppkram, Marie
 

:-)

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
Zkitsad som jag är så vill jag ena sekunden att den ska komma..Och andra att den ska stanna kvar några dagar..
*hmm**
 

Känner igen det

Skrivet av  Anna K med Flipp + BF 9/9
Det är verkligen inte roligt längre, det gör ont precis överallt när bebblo härjar (eller när jag råkar få för mig att jag måste resa mig från sittande eller liggande ställning).

Visst är det jobbigt. Det ska bli skönt när bebisen är ute och man blir lite normal igen.
 

Mmmm

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
att kunna röra sig obehindrat är det jag ser fram emot..
men samtidigt är den verkligen en speciell känsla att ha den här underbara carelsen i magen..:-)
 

Stackars dig....

Skrivet av  Ffrree m femman (15/9)
...hoppasdet snart känns bättre! Själv känner jag mig också väldigt deppig och låg. Har haft förvärkar sen sex i morse och blir bara grinigare och grinigare och vill inte alls vara med.
= (
 

Artiklar från Familjeliv