Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BVC-rapport

Skrivet av Ajdan med Livia
Hej hallå alla, hoppas det är bra med er. Jag var och vägde Livia idag hon vägde hela 5460 gr. Och var 61 cm. Hattmåttet var 41 cm, så det är en klok ung dam vi har. Dessutom sa de att jag kan börja med gröt på kvällen för att hon kanske ska kunna bli lite mättare och inte vakna så ofta på natten. Jag provade några skedar idag (och ja, det blev köbegröd (skånska), såg diskussionen nedan) det gick hyfsat.
Livia är ju motsvarande drygt tre månader. Hur mycket väger era tremånadersbebisar??
Kramar
Svar på tråden: BVC-rapport

6400 vid 3 mån *imt*

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
 

Elsie\'s 3 månaders mått

Skrivet av  Johanna m Elsie älsklingen
var 5680g, 60cm och 38,6 i hatten. Då var hon 3 månader och en vecka. :-) Det är så roligt att hon växer så bra. Hon har precis börjat bli rädd för saker. Eller... tja... vi började märka det för ett par veckor sen eller så. Vissa saker som gått bra förut kan hon helt plötsligt bli rädd för nu. Då måste hon tröstas genast och övertygas att det inte var farligt. Det känns så vuxet på något vis. Att hon börjar bli så medveten. Just nu är verkligen en helt bedårande ålder. Elsie är nu 3 månader och två veckor. Helt underbar!! Så roligt att Livia hänger med precis i vikter och längder. Precis som om hon skulle varit född i september ändå! Det är fascinerande - men egentligen ganska självklart. Nu ska jag gå och kika om Elsie lyckades somna. Hon verkade lite orolig...
 

Jag tycker också det är en häftig ålder...

Skrivet av  Ajdan med Livia
... så medvetna de är. Idag när vi var på BVC så var där en massa nyfödda, eller ja, några veckor gamla. Det är ju sån enorm skillnad!!! Jättehäftigt.
Jag tycker också att det är kul att Livia hänger med i vikten, många prematurer har ju svårt med det, men för hennes del så fortsatte liksom graviditeten fast utanför magen och med lite andningshjälp, annars har det ju inte varit några direkta problem med henne. SKönt. Kram till dig och Elsie
 

7300g, 62,5 cm *imt*

Skrivet av  Tiz med Ville
 

6800 g, 59 cm vid 3 mån! (imt)

Skrivet av  Sanna med Jolina 021031 & Juni 040929
..
 

7740 g, 65 cm

Skrivet av  Rosi med Max -01 & Wilmer -04
Va och vägde honom idag på 3 månadersdagen =)
 

Oj!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Vad hon har växt nu, din Livia.

Vendela är 64 cm lång och väger drygt 7,5 kilo - men hon är stooor för sin ålder har jag en känsla av...
 

De håller måttet

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
Selma är född 28/9 och skulle kommit 21/9 (visst var det ditt BF oxå????)
Hon vägde på 3 månadersdagen 5595 g så de håller sig jämnstora i vikt.
Vi har dock en liten kortis, var bara 58,5 cm och hon var inte så tjockskallig utan hade 38,6 cm i hattmått!
 

Vadå tjockskallig!!!!!

Skrivet av  Ajdan med Livia
Det kallas intelligens :-). Mitt BF var 25/9, så det ligger ju precis däremellan. Men visst är det kul att de följs åt i vikt.
Kramar!
 

Hehe

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
Hon följer storasysters kurva på huvudet, de är exakt på kurvan under normalt, däremot är lillayster både kortare och tyngre, liten rulta på G?
 

Ida var vid 3 mån.

Skrivet av  Sussie m.Dennis-02 och Ida 22/9-04
5700g. tung och 58.5cm. lång
Huvudet kommer jag inte ihåg.
 

Artiklar från Familjeliv