Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Doptips

Skrivet av Magda lycklig 4-barns mor!
GOD FORTSÄTTNING ALLIHOPA!!!!!

Sitter här och tänker på & planerar dopet som vi ska ha på lördag, men jag kör helt fast vad gäller sånger.
Snälla ni kom med några tips. Jag har en far som jag gärna vill ska spela något på trumpet.

Mina andra har döpts på vår & sommar, det har varit mycket lättare med musik då tycker jag.
Svar på tråden: Doptips

vi har åxå dop nu..

Skrivet av  Marre med Christian...
Vad är det för sånger du tänkt dig? Är det psalmerna som spökar eller solonummer?
 

det är psalmer i första hand men

Skrivet av  Magda lycklig 4-barns mor!
en annan fin sång som alla kan funkar oxå Jätte bra.
 

vi ska ha..

Skrivet av  Marre med Christian...
En solist som sjunger "Du vet väl om att du är värdefull"(nr 791) och "Blott en dag" (nr249)
Psalmerna vi valt är Barn och stjärnor (nr 843) tryggaräkan (nr 248) och Himlen är så härligt blå (nr133)

Sambon jobbade i svenska kyrkan i paris i två år och har hört många av psalmerna i boken.. =)
 

Vi hade

Skrivet av  Ami m Vidar
SOm solosång hade vi "En värld full av liv" från Lejonkungen, (Circle of Life, Elton John). Den finns på engelska i Vispop 9 (finns på bibblo) och svenska texten på nätet.

Vi hade två psalmer, en klassiker Tryggare kan ingen vara, och psalm 606, Det gungar så fint. Den behöver man psalmboken till och kanske en präst som kan sjunga, vilket vi inte hade.. =)

Det gungar så fint (psalm 606)
(Eva Norberg (text), L Å Lundberg (musik))
Det gungar så fint när han bär dig, mitt barn.
Han går på så mjuka sandaler.
Hans mantel är vävd av det lenaste garn.
Hans arm är så stark, hans doft är så ren.
Han känner var rot och var grop och var sten,
och han nynnar en sång, som han gjorde en gång till stjärnornas ljusa koraler.
Mitt barn, du är buren i Skaparens famn.
Han andas intill dig så nära.
Han håller omkring dig.
Han känner ditt namn.
Han gråter med dig, han ler när du ler.
Du är aldrig ensam i vad som än sker för du hör honom till,Herren Jesus, som vill till himmelens glädje dig bära.


 

Jättefin psalm

Skrivet av  Magda lycklig 4-barns mor!
Men tyvärr har jag nog aldrig hört den.
Prästen kommer hit för att prata igenom allt med oss på onsdag.
Får väl göra ett sång prov med henne då!!!

Tack för tipset!!!!
 

Vi fick

Skrivet av  Ami m Vidar
ett band med lite psalmer och böner mm och på det bandet fanns den psalmen, det hette Vaggvisa eller något liknande. Den var lite klurig, men jättefin.
 

Robins dop

Skrivet av  Hanna & Robin
På Robins dop på juldagen sjöng vi först "Tryggare kan ingen vara" och som sita psalm sjöng vi "Nu tändas tusen juleljus". Som solosång hade jag valt psalmen 606 "Det gungar". Den var jättefin!!
Lite tips från oss.

Det är tydligen vanligt att man sjnger några verser ur "Tryggare kan ingen vara" först, och resten på slutet.
 

Nja..

Skrivet av  Marre med Christian...
vi ska ha Trygga räkan mitt i dopet..
 

Artiklar från Familjeliv