Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har det slagit slint...

Skrivet av Mini mE m Mini
Samtal hos familjen Säfholm igår:
Rolle:
-Jaha, nu är hon snart 4 månader....Gud, va fort det går...
Emma:
-Ja, Helene fick en liten tjej igår...Det är ju så mysigt med så små bäsar...
Rolle:
-Men du....ska vi inte ta och skaffa en till liten?!?!

VAAAAAAAA!!!??????????????
Ja, så nu är det visst ombytta roller här...jag ville inte ha en till efter Alex men fick Phillie.
Efter Phillie ville inte Rolle ha nå fler...
och nu efter Dannie kom vi överens om.
INGA FLER...
Hmmmmmmm
Svar på tråden: Nu har det slagit slint...

ett litet tillägg

Skrivet av  Mini mE m Mini
så om vi nu skulle ha en till ligger vi redan lite pyrt till då jag blivit med barn när den yngsta varit typ 3-4 mån....så nu blir det bråttom in i sänghalmen...hahahahah
 

puh

Skrivet av  Jessica* med Dante
Jag rekomenderar en tablettask mellan knäna! Det verkar liiite jobbigt med en baby till:)
 

Tycker du?

Skrivet av  Mini mE m Mini
Hahaha, ja, jobbigt jobbigt..men härligt härligt....
 

ja

Skrivet av  Jessica* med Dante
det kanske är så:) men är det inte mysigare att skaffa en sedan, suga lite mer på karamellen? :)
 

Hoppla, hoppla!

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Vad tycker du då??

Min kompis som är 27 år & har 4 barn..Hamnade i samma "sits"..Hennes man kläckte oxå ur sig" ska vi ha en till"..Hon trodde han var full;-)

Nu är hon så "ung", så hon babblade om att hon skulle vänta lite..Men känner jag henne rätt så är hon snart gravid..

Jag skulle inte tacka nej till 1 barn till:-) Men då skulle jag _vänta_ i 5 år. Det är verkligen tufft att ha 4 små barn. Och ha 5 små barn tätt..

Nää, det skulle jag aldrig orka..*pust*
Tänk om min man kunde säga ngt sånt*fniss*
 

Ja,

Skrivet av  Mini mE m Mini
han had eju några synpunkter på Frode...vill jag minnas...men det blir nog inga fler här...jag vill inte va gravid igen...3 tätisar räcker...kanske...
 

4 barn

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
du som vet- _hur_ är det egentligt att ha fyra små? Den nakna sanningen alltså =D
Jag inbillar mig nämligen att det inte skulle bli någon omvälvande skillnad från tre till fyra och det är väl mitt främsta argument för en till, maken begriper inte hur jag kan tro nåt sånt. Han är säker på att vi skulle bli halvgalna och låsta till hemmet för all framtid om vi fick en till, att jag aldrig skulle kunna ägna mig åt mig själv någon gång och hemmet skulle se ut som en krigszon. Men jag menar- vi har ju redan fler barn än snittet, rätt tätt, barnvakt hade vi lika sällan med Isis som vi har nu och det lär väl inte bli omöjligare med en till. Jag kan åka och handla med alla tre ensam nu, gå på ikea, gå på stan etc, blir det omöjligt med fyra? Alla blir ju äldre och mer självständig. Eller är sexåriga flickor verkligen så fasansfullt jobbiga som alla säger? Om jag vill ha en till så skulle det vara när Isis är knappt 6, tycker jag verkar lagom.

Tänker jag fel?
 

Hahaha, 6-åriga tjejer

Skrivet av  Mini mE m Mini
är hemska!!!! Men ack så goa ibland.....Hon är mitt stora stöd just nu när man är hemma med de små..hon hjälper till med allt möjligt när jag vill gå på muggen ensam eller ta en dusch....själv..hahha.
Den nakan sanningen...hmmm.min är nog tyvärr att det var STOR omställning från 3-4 barn..som du själv säger med 3 kan man fortfarnae gå och handla och så utan nå störra problem..men nu med 4 varav 3 under 3 år...är ett rent h..... ibland..men så om bara några månader så kanske jag tycker helt annolunda då dom faktiskt är 3 jämnåriga som leker...
Och krigszon...ja..det är väl milt sagt kanske..jag o maken har så stora prblem för att vi just aldrig ahar tid för oss...vi städar när barnen sover....tris men sant.
 

Fnissar lite

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Blir det en tätis nu då;-)
 

Hihihi

Skrivet av  Mini mE m Mini
En till menar du? Hihihi...jag har jubar 3 riktigt täta....Jag vet inte...men sugen blir man ju tyvärr när man ser så fina bebisar...men gravid igen? Hmmm...njaäää...
 

Bara kanske, eller?

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Kan tänka mig att det kan vara rätt jobbigt att ha tre (eller fyra) barn riktigt tätt ihop - å andra sidan så kan man ju lika gärna fortsätta när man är mitt upp i det för när de blir äldre kommer de ju att ha jättekul ihop:-)
 

Sant

Skrivet av  Mini mE m Mini
det där med att dom kommer ha kul ihop när dom blir större..jag lever för den meningen just nu...och kja, det var liksom vår tanke med alla tätisar det där att vi tar allt på en gång istället för att börja om på nytt sen...det är ju inte svårare att byta 3 blöjor eller 2 än en åt gången faktiskt.