Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har några av er börjat fundera på syskon ännu?

Skrivet av Cami med min goa Alicia
Inte vi. Men är nyfiken på er andra... Är det någon bebisplanering på gång?
Svar på tråden: Har några av er börjat fundera på syskon ännu?

Nepp..

Skrivet av  Ami m Vidar
Ingen officiell planering, men visst ska vi ha en till. Eller gärna två, eller tre. Men det kan nog bli knivigt att övertala sambon till mer än ett barn till. Men jag ska inte ge mig. =) Nästa vill jag gärna ha när Vidar blir 1,5 eller 2. Vore bra om han inte hinner börja på dagis.
 

Nej, nej, nej!!!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Nej, vi tycker just nu att vi har gjort vårt och att det räcker med två superfina flickor. Men man ska ju aldrig säga aldrig...
 

Färdigt för min del!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Så färdigt att det bidde sterilisering i samband med kejsarsnittet.
 

Hm...

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
planerar ska man väl inte kalla det men jag vill ha fler, han är tveksam. Jag vet dock inte riktigt när jag vill, jag tänker mycket på det och är tyvärr påverkad av vad jag vet eller tror att folk förväntar sig också. Jag borde plugga klart, jag borde jobba, jag borde vara nöjd med mina tre perfekta flickor. Nöjd är jag givetvis men frågan är om det om några år kommer kännas som om familjen är fulltalig eller om jag skulle vilja ha 1-2 eller ännu fler till. Jag vill men vet som sagt inte om jag vågar. Det har ju gått bra tre gånger, är det inte vår tur att ha otur nu? Utmanar man ödet? Och så skulle ju varenda kotte vara säker på att vi hoppas på en pojke då (kanske tom gör en till av just det skälet) och de har så fel. Jag skulle nog helst ha en fjärde flicka och skulle bli så störd av alla kommentarer, folk var inte nådiga när vi väntade Villemo heller.
 

funderat?? ja..

Skrivet av  Marre med Christian...
Har inte riktigt bestämt oss för om vi ska börja använda skydd eller så.. Så vem vet,jag kanske redan är gravid igen?? =)

Men visst har vi _pratat_ om att det vore bra om jag käkade piller eller så ett tag.. Att jag fick ett jobb först... Att vi hinner bygga huset, så vi får plats.. Men det är mest lite snack och mycket verkstad här.. *LER*
 

Funderade samma

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
för nån dag sen här, NÅN måste väl ha börjat fundera redan. Men INTE här kan jag meddela. Men vi har ju redan en ny graviditet i gruppen, Victoria m. Tilly.
 

här är lite på g

Skrivet av  silvie&Maya
bara planering än så länge. Vill gärna ha ett barn till med inte för stor ålderskillnad. Problemet hos mig är kanske lite för dålig ekonomi just nu och förlossningsätt..
 

hmmmmm

Skrivet av  Jess och Olivia
Nja inte på gång här ska spiralen in på tisdag men om fyra år ska syskon planeras..ha ha det låter som om jag har en tioårs plan...
 

Om sambon fick bestämma...

Skrivet av  Ally m Ellen 040917
...så skulle det bli en bebis till nu direkt. Själv känner jag att jag vill komma i lite form igen först. Men vi har inte jättemycket tid - jag är 36 - så det blir nog ett syskon ganska snart om naturen vill.
 

Artiklar från Familjeliv