Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

håll tummarna för oss

Skrivet av Nita & lite friskare killar
MItt i allt elände (en annan historia) tändes det ett litet ljus för oss..
Jag ha kanske möjlighet att få flytta till jakobsberg, alltså bort härifrån och närmare alla in gamla barndomsvänner.
På måndag ska vi kontakta de och kolla upp om det går. Tyvärr så kommer våra utländska namn vara ett hinder enligt rykten men min far som heter per erik ska hjälpa oss..

Dubbla hyror i 3 månader ca 15000 i månaden , men vad är det jämfört med att det känns tryggt med dagis och skola? Inget. Vi får vända på slantarna..

om vi får den håll tummarna nu tjejer.
Svar på tråden: håll tummarna för oss

Vad

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
trist att ni har haft det jobbigt så här i juletid och allt. Är det Asien olyckan som har ställt till det? Skönt att ni kanske får tag på en lägenhet i en annan stad om ni nu inte trivs sär ni bor. Har ungarna haft problem i skolan eller så?
 

nej

Skrivet av  Nita & lite friskare killar
Visst finns det bakantas bekanta som är försvunna, men katastrofen i sig är så hemsk. Det tråkiga ligger mer i mej.

André är ju bara 2 så det är inga sånna problem med skola eller så. Men jag bor i ALby och känner mej lite tveksam till dagis och skola här. Jakobsberg är inte bättre, men jag känner inte en endaste människa här och det är så påfrestande.
INGEN orkar komma och hälsa på oss för det tar ca 1 timma och komma hit.
SÅ jag är sugen på att "flytta hem" och få ett socialtnät igen.
 

Håller tummarna...

Skrivet av  Jess och Olivia
Hååårt hoppas det går bättre för er nu...
Dubbla hyror är kass det hade vi när vi flyttade hit....Som att kasta pärlor till svinen..
 

precis..

Skrivet av  Nita & lite friskare killar
Man borde bara få lämna, det är ju bostadsbrist i sthlm så...

Men jag vet pärlor till svinen..

tack för tummhållningen
 

Vi fick..

Skrivet av  Jess och Olivia
En månads dubbel hyra. Men var på ditt hyresbolag så fixar det sig nog.
 

Håller tummarna

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Hoppas, hoppas, hoppas att ni får lägenheten i Jakobsberg!
 

tack

Skrivet av  Nita & lite friskare killar
vi hoppas ju oxå..

Varför kan man inte bara få den..)

*tack*
 

Håller tummarna

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
Det är jätteviktigt det där var man bor. Vi har massor av ångest över var vi ska bygga hus, men det är ju ett mer trevligt problem än det ni har.
Håller verkligen tummarna att det fixar sig för er!!
 

Artiklar från Familjeliv