Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är så stolt över min son. *OT*

Skrivet av Sussie m.Dennis-02 och Ida 22/9-04
Dennis har varit väldigt bortskämd med att alltid få somna i våran säng. Han har i stort sett vägrat att ligga i sin säng. Men nu börjar det bli lite trångt i våran säng så vi har försökt att få honom att somna i sin. I måndags var det jättejobbigt. Han skrek och grät och sprang upp femtielva gånger. Men somnade till slut. I tisdags gick det lite bättre. Och igår gick det jättebra. Jag är sååå stolt över honom. Och det är så skönt att få ha sin egen säng i fred.
Nu ska vi inte göra lika dant med Ida. Hon får lära sig från början att få sova i sin egen säng. Så slipper vi förhoppningsvis detta när hon blir äldre.

Jag ville bara berätta om min duktiga stora pojke. Totalt *OT* på denna sida, men ändå.
Svar på tråden: Är så stolt över min son. *OT*

Härligt!

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
Det är underbart att få ha sin säng i fred!
Vi har alltid varit "hårda" mot storasyster, men sen Selma föddes har vi tullat lite på principerna, eftersom vi inte ville jaga iväg storasyster när Selma kommit.
Men nu har det blivit ohållbart så vi har oxå kört "rejset" denna veckan och redan andra natten (i natt) sov hon hela natten i sin säng!
Det är underbart att vara ensam i sängen!
Hoppas att treden håller i sig!
 

Vad duktigt!

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
Här verkar det bli tvärtom. Med Aron har vi varit "hårda" och han har alltid sovit i egen säng, men Alva parkerar stadigt i vår. Fast jag måste nog börja träna med spjälsäng snart, är rädd att hon ska ramla i golvet nu när hon börjat vända sig. Min man sover ju inte i vår säng utan Alva och jag sover på var sin sida så åt ena sidan har hon ingen "stopper".
 

Vad roligt

Skrivet av  Jessica* med Dante
Hoppas att det håller i sig. Grattis till duktiga sonen!