Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu är det färdigdopat här =D

Skrivet av Malin m Elsa-Märta
Och det gick jättebra, hon var som en sol hela dagen igår, vilken unge man har fått =D
Det enda som var lite tråkigt var att storebror inte vågade gå in i kyrkan och därför fick leka med en av sina yngsta farbröder istället i församlingshemmet, men det gick ju bra ändå..

Har alla döpt färdigt sina barn härinne??
Har nämligen ett jättebra förslag på dopgåva som man kan önska sig eller ge bort själv om man ska på dop, eller kalas för den delen...
Svar på tråden: nu är det färdigdopat här =D

Dop

Skrivet av  Elin med Ludvig 7/10
Kul att det gick bra. Ludvig döps den 29/1. Vad har du för dopgåveförslag??? *nyfiken*
 

jooo..

Skrivet av  Malin m Elsa-Märta
Hon fick av sin fadder en bok som handlar om Elsa-Märta =D
Jag vet att jag har sett det innan på reklam och annat, men aldrig tänkt så mycket på det, och fick nu en så, jättefin och väldigt roligt att ha en bok som handlar om en själv och sin familj..

Bara ett litet tips...

Gå in på www.sagofabriken.se
 

Aha!

Skrivet av  Elin med Ludvig
Kul idé! :-)
 

Ludvig döptes på annandagen

Skrivet av  Ia med Lovisa och Ludvig
och vi hade ett väldigt lyckat dop med! Om man bortser från att Luddekillen var lite sur för att han blev väckt för ombyte till dopklänningen. Skrek rejält högt en stund i början, men blev sen sitt soliga och charmiga jag igen. Skrattade åt min syster när hon sjöng så hon höll på att komma av sig. :)

Jag tackar för tipset om dopflaggstång! Minns inte vem som kom med det tipset, men jag önskade det till Ludvig och det var jätteroligt att få. Just nu är den tillbaka i affären för att graveras med namn och övriga uppgifter. Jättekul!

Kramar
 

Imorgon!

Skrivet av  Marre med Christian...
Har vi dop här, och det var fler som skulle ha det imorgon.. =)

En sån bok om en själv, fick jag i 18 års present. Den sagan handlade om skönheten och odjuret,och så mig då.. =) Det är ruskiga tio år sedan.. =)
 

Skönt att ha det gjort..

Skrivet av  Hanna m Mira & William
...William kommer vara en jättebebis när vi döper honom. Det måste bli i vår nångång för vi "måste" göra det i Kramfors hos johans föräldrar. Och vi har inte tid attt åka dit förrän i vår..Jag ville gärna döpa honom tidigare. Mira var bara 2 månader och det var SÅÅÅ smidigt. Hon bara sov och slapp bli rädd för prästen och över att få vatten på huvudet.
 

Skönt när det är gjort.

Skrivet av  Sussie m.Dennis-02 och Ida 22/9-04
Vi ska försöka döpa Ida för andra gången den 23/1.
Jag åkte ju på njursten när hon skulle döpas sist. Den 11/12. Men nu gör vi ett nytt försök.

Skönt att få det överstökat.
 

Nääää

Skrivet av  Jess och Olivia
Här ska det inte döpas förrän i vår..:-D
Vi har så mycket släkt som ska åka och de kan inte lämna hus och djur mitt i vintern...
 

Artiklar från Familjeliv