Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Premiär i poolen

Skrivet av Elin med Ludvig 7/10
Idag var Ludvig på babysim för första gången och det gick kanonbra! Han var på gott humör ända tills ytterkläderna skulle på efteråt. Nu ligger han i soffan och sover sedan en timme tillbaks (brukar vara en omöjlighet i vanliga fall) så det stämmer verkligen att sjön suger! :-)
Svar på tråden: Premiär i poolen

Ja, dom säger

Skrivet av  Malin m Elsa-Märta
..att man oftast kan räkna med att dom sover gott en bra stund efter simmet =)

Vi börjar me Elsa-Märta på måndag, ska bli spännande!!

Gick babysim med Arvid oxå, och det har varit väldigt givande och mycket kul!
Våra små lär ha roligt i vattnet redan till sommaren.. Skönt när dom får lite vatten vana..
 

Kul!

Skrivet av  Elin med Ludvig
Du får rapportera efter simmer på måndag!
 

På torsdag är det dags för MAnfred!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Då är det första babysimmet, ska bli kul för oss båda hoppas jag!
Rebecka sov också väldigt bra efter babysim och även efter Öppna Förskolan, annars sov hon väldigt lite. Manfred har precis börjat bli lite mer vaken, snacka om skillnad mellan syskonen!
 

Det verkar som....

Skrivet av  Elin med Ludvig
...det krävs en del action för att få en del att sova. Ludvig har somnat på varje mammagruppsträff och i förrgår var vi på basketmatch och då somnade han också. Monotont ljud verkar funka!
 

Mysigt

Skrivet av  Sara m Isis00, Alvina02 & Villemo04
ja, de är verkligen helt slut efter att man har varit och badat, känner igen det.
Villemo har poolbadat tre gånger nu och hon älskar att bara flyta omkring på mina händer/underarmar och spana =)
Vi kommer inte gå på babysim med henne utan hon följer helt enkelt med när vi är med stortjejerna och badar.
I helgen var vi på Gustavsvik, underbart! Jag satt länge med henne i en avskilt hörna av ett bubbelbad, riktigt varmt, och ammade t o m, hon låg bara och njöt. Efter någon timme tröttnade hon (inte hela tiden i badet såklart), blev både hungrig och övertrött och gallskrek, för mycket ovant buller omkring så hon hade svårt att komma till ro vid bröstet. Men till slut gick det bra.
 

Härligt!

Skrivet av  Elin med Ludvig
Vad mysigt det lät! :-)
 

Min Luddekille

Skrivet av  Ia med Lovisa och Ludvig
börjar på måndag. Ska bli så spännande att se vad han tycker om det! Tror att tiden kan funka rätt bra, kl 19 är det och då brukar han vara vaken. Sover oftast en sväng vid 18 och sen vid 20. Kan nog tänka att han slocknar snabbt i bilen hem sen. :)
 

Det tror jag med!

Skrivet av  Elin med Ludvig
Jag blev lite förvånad över hur trött Ludvig blev. Vi gick ut en sväng precis och han slocknade i vagnen också. Bra med bad!
 

Artiklar från Familjeliv