Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

William tar sej framåt..

Skrivet av Hanna m Mira & William
..ok inte riktigt framåt än (men snaaart). Men i cirklar, i sidled och baklänges när man lägger han på golvet. han tycker det är jättekul. en helt ny värld har öppnats sej för honom. Blev lite förvånad för han har avskytt att ligga på mage överhuvudtaget. Och nu i veckan så var det plötsligt jättekul. Skönt att han kan roa sej själv lite.

Så nu när han börjar bli rörligare så är det väl dags att bebissäkra lägenheten igen! Jag har glömt bort vad som ska göras men man märker väl efterhand. Spjälsängen måste vi sänka! Han har inte visat nått försök att ta sej ur än men rätt som det är så...
Svar på tråden: William tar sej framåt..

Snurrar

Skrivet av  Ia med Lovisa och Ludvig
gör Ludvig också. Jag la honom på mage på skötbordet igår och då höll han på och grejade så att han rätt som det var låg med fötterna där huvudet var från början. (Jag satt och tittade på, helt fascinerad. *ler*) Antar att det är lättare att komma runt på skötbordet eftersom det har kanter att ta spjärn mot. På golvet flyttar han sig bara lite grann.

Ja, man får väl se lite efter hand vad som behöver säkras här hemma. Lovisa var så snäll med det mesta så vi behövde inte så mycket barnspärrar och så. Trappgrinden och sänka spjälisen var nog det viktigaste.
 

Viggo också!

Skrivet av  Kat m Viggo
Han stannar inte där man lägger honom! Först rulla över på mage och sedan böka och trixa för att komma nära någon kul leksak. Eller varför inte ett spännande bordsben eller en soffkant att smaka på?! :-)

Viggo ligger på mage, puttar upp rumpan och drar upp benen, helt rätt rörelser för att krypa. Men sedan hänger inte resten av kroppen med och ofta slutar det med att huvudet liksom "fastnar". Eller så blir det "torrsim" av det hela... Han jobbar verkligen stenhårt på det.

Gör William kryprörelser?

 

Artiklar från Familjeliv