Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jessica* med Dante! (lite lästips)

Skrivet av Kat m Viggo
Har tagit mig samman och listar några bokfavoriter. Det är rätt blandat med både gammalt och nytt.

Jonas Hassen Khemiri, Ett öga rött
Mikael Niemi, Populärmusik från Vittula
Hanne Vibeke Holst, trilogin om journalisten Terese Skårup
Hanne Vibeke Holst, Kronprinssesan
Karin Alvtegen, Saknad (men se upp med hennes senaste, Svek, den är inte så bra)
Marika Cobbolt-Hjörne, Fjärilsjakten (de flesta av hennes böcker är helt ok)
PC Jersild, Sena sagor
Ulf Lundell, Friheten
Patrik Süskind, Parfymen
Marianne Fredriksson, Anna, Hanna och Johanna
Håkan Nesser, Kim Nowak badade aldrig i Genesarets sjö
Klas Östergren, Fantomerna

Gillar du deckare? Det gör jag :-)
Karin Fossums deckare är bra. Hennes romaner som inte är deckare är dock mindre bra, tycker jag.
Arne Dahls deckare om A-gruppen är bra.
Leif GW Perssons deckare är något omständliga, men funkar.

Hoppas att du fick något tips i alla fall. :-)
Svar
Åååh, Parfymen!
DEN skulle jag ha haft med på listan över de fem bästa böckerna.
Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Ja
visst är den bra? Jag har läst den flera gånger, varav en gång högt för min make. En utmärkt högläsningsbok :-)

Jag trodde jag var den enda nattugglan igår, men du dök upp ännu senare än jag, ser jag...
Skrivet av  Kat m Viggo
Sömnlös...
Det känns emellanåt som om det inte är någon vits med att gå och lägga sig eftersom man vet ungefär vilka hålltider Vendela har.
Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Jag tyckte "svek" var hur bra som helst om än...
...väldigt obehaglig. Förresten är den boken inte Alvtegens senaste, möjligen den senast utgivna i pocket.
Skrivet av  Anna
Tur att
smaken är olika! :-) Obehaglig var den verkligen, men det var inte därför jag inte tyckte om den. Jag tyckte helt enkelt inte att den var särskilt bra skriven, tyckte inte riktigt att berättelsen höll ihop.

Däremot gillade jag boken Skuld.

Stämmer säkert att det inte är hennes senaste, utan senaste i pocket. Jag läser helst pocket, då kan man ha dem med i väskan och läsa när man får tid.
Skrivet av  Kat m Viggo
Jag håller med!
Som sagt, tur att vi inte alla tycker likadant jämt :)...och pocketböcker...visst är det en kanonuppfinning. Så mycket nöje för så lite pengar!
Skrivet av  Anna
Jag håller med!
Som sagt, tur att vi inte alla tycker likadant jämt :)...och pocketböcker...visst är det en kanonuppfinning. Så mycket nöje för så lite pengar!
Skrivet av  Anna
Tack Kat!
Det var mycket smått och gott. Ska spara listan!
Tack!
Skrivet av  Jessica* med Dante