Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

STORM, o sambon e kvar på andra sidan !

Skrivet av Nikkolina + Julie 27/8-04
Huuuu vilken storm det är här i Malmö. Det viner i dörrar o fönster och Turning Torso mullrar av vinden!

Vi ska ju till Teneriffa imorgon tidigt så min sambo skulle hämta sin son Philip från ett barnkalas i Danmark. Han åkte över så kom stormen och de stängde bron.
Så nu sitter sambon och bonussonen i Kastrup o väntar och jag och Julie och all packning i Malmö...
Vi som skulle göra matsäck o allt. O jag som e mörkrädd (haha).

Nej man Julie och jag har haft så mysigt ensamma. Vi tände ljus och så badade jag henne, busade o gosade.

Nu får vi se om de öppnar bron så vi kommer till solen eller inte.
Här råder ju utegångsförbud.

tjohopp.
Svar på tråden: STORM, o sambon e kvar på andra sidan !

hej!!

Skrivet av  silvie&maya
D var länge sen!! så mysigt så ni ska åka iväg!! Hoppas ni får det trevligt där. ja vilket oväder i malmö håller mig inne idag. Hoppas allt e bra med lilla Julie, önskar en trevlig semester!!
kram silvie
 

Det blåser

Skrivet av  Kat m Viggo
riktigt ordentligt här i Stockholm också nu, även om det tydligen inte är riktigt lika farligt som hos er.

Hoppas att ni kommer iväg till solen och ha en skön semester!
 

Hoppsan

Skrivet av  Ally m Vilma 98 & Ellen 04
Ja, fy sjutton vilket oväder, men det verkar mojna lite nu. Jag tror nog de öppnar bron igen till i morgon bitti. Min mamma var i Danmark idag och hon ringde nu ikväll och berättade att hon fått ta in på hotell i Helsingör för det gick inte att ta sig hem. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, men om det här är det närmaste "naturkatastrof" vi kommer här i norden så får man ju vara nöjd i alla fall. Trevlig resa! :)
 

det låter mysigt.,=)

Skrivet av  Hanna m. Mira & William
..hoppas bara ni kommer iväg imorgon som planerat!
 

Oj då, här blåser det

Skrivet av  Camilla & August
rätt bra med men inte så mycket som hos er. Pratade precis med kompisen i Göteborg, där var de strömlösa och takpannorna "flyger". Så kanske är det södra Sverige som drabbats värst. Hoppas att ni kommer i väg och ha en trevlig resa till solen och värmen :)
 

Våran gran ligger ner...

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
tack vare blåsten.

Alltså granen mitt på gården har vält här.
Inte bara granen då, vår stora tös sover hos mormor inatt och skulle såklart med mormor ut med hunden och båda blåste omkull såklart. Evelina slog i näsan och överläppen vilket resulterade i näsblod och fläskläpp.
Stackars lilla gumman.

Hoppas ni kommer iväg till värmen imorgon, skulle vara synd om ni va tvugna att stanna hemma. Ska hålla tummarna för er.

Ha en toppentrevlig semester.

/Nettis
 

Artiklar från Familjeliv