Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Viggo kryper!

Skrivet av Kat m Viggo
Viggo tar sig faktiskt fram på ett sätt som nog kan kallas att krypa. Eller i alla fall någonting ditåt... Han skjuter upp rumpan, drar upp benen och trycker ifrån. Så jobbar han på med benen när han "står" uppe på knä.

Fast han kan inte koordinera armarna, så de hänger inte med. Och ansiktet har han nere i backen, så att han liksom plöjer fram.

Han ser så rolig ut. :-)

Koncentrationen är total och han är så nöjd när han lyckas ta sig fram. I dag "kröp" han från huvud- till fotända av vår säng.
Svar på tråden: Viggo kryper!

åhh vad kul!

Skrivet av  Hanna m. Mira & William
...man blir alldeles lycklig! William är på G oxå! Dom är så duktiga! Inte länge sen dom bara låg still som små "paket". Och nu så händer det dom mest otroliga grejjerna varje dag!=)
 

Viggo och William är

Skrivet av  Kat m Viggo
ju nästan precis lika gamla. Och verkar följas åt i utvecklingen också. Kul! Vilka killar vi har, håller med om att det händer jättehäftiga saker varje dag.
 

Häftigt :)

Skrivet av  Camilla & August
Här ligger vi i lä. August har precis hittat sina händer, dem ligger han och beundrar om han inte stoppar dem i munnen förstås, smackepelle där :)
Inte dåligt av Viggo att redan börja bege sig ut i världen.
 

Det är

Skrivet av  Kat m Viggo
ju så mysigt när de upptäcker händerna! Tänk att händer kan smaka så gott :-)
 

Spännande.

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Kajsa "kryper" baklänges istället genom att putta ifrån med händerna och hasa sig bakåt eller åt sidan.

Visst har det hänt att hon tagit sig framåt med benen till hjälp.

Tänk om ett par månader då det är full rulle.
Jag riktigt längtar tills dess då Kajsa kan ta sig fram för egen maskin och kunna utforska vart jag tar vägen själv istället för att gallskrika då jag hämtar ett glas vatten eller liknande.

/Nettis
 

Precis motsatt

Skrivet av  Kat m Viggo
teknik mot Viggos, alltså :-) Viggo kör "propeller"-varianten också, snurrar runt en bit i taget med hjälp av armar och ben så att han kan byta håll helt och hållet. Har Kajsa prövat det?
 

Jodå någon gång..

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
ibland går armar och ben samtidigt, ser ut som brakedance nästan då hon ligger och vaggar på mage.

Dessa underbara varelser.

/Nettis
 

Vad kul!

Skrivet av  jannice med prinsessa (nathalie)
Nathalie far bara som i en cirkel.
 

Så söt

Skrivet av  Kat m Viggo
är det när de far runt! Det är lustigt att de kan förflytta sig så mycket utan att egentligen kunna krypa eller så...
 

Wow!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Vad läckert! Han är verkligen tidig, Viggo. Vendela är som en liten kloss än så länge hon. Ligger där man la henne.
 

Det är ju

Skrivet av  Kat m Viggo
ganska skönt när de ligger där man lagt dem också. Jag kan inte lämna Viggo ens mitt på vår säng längre, han tar sig snabbt fram till kanten.

Hans krypteknik (eller vad jag nu ska kalla den) är faktiskt läcker. Han ser ut som en liten plog :-)

Viggo är tidigare än sin storasyster, som nog var ganska på medel när det gällde att vända sig och krypa. Han är ju också en av äldsta här på septembersidan.
 

Så snabbt???

Skrivet av  Jess och Olivia
Vad häftigt, Olivia har inte ens vänt sig än..:-D Men hon har koll på sina händer...Och blåser bubblor...
 

Ja, det känns

Skrivet av  Kat m Viggo
tidigt tycker jag också. Fast han är ju ett av de äldsta "septemberbarnen", de andra kommer nog snart i kapp.

Bubblor är ju så sött! :-)
 

Cooolt!

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
Alicia kör på-ryggen-stilen. Drar sig fram med hjälp av huvud och fötter. Men jag tror inte det är menat för att komma fram, snarare så pressar hon i fötterna och skjuter ifrån och då åker hela kroppen iväg av bara farten liksom.
 

Det måste

Skrivet av  Kat m Viggo
se kul ut :-) Det är lustigt vilka små ålar de kan vara om de vill.