Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen

Skrivet av Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Känns skönt att Kajsa och Evelina äntligen verkar komma överens.

Evelina har varit så svartsjuk och småirriterad över lillasyster nu ett tag, är så att lillasyster stulit hennes tid med mamma o pappa juh.

Nu kommer Evelina o säger "man får vara lite arg på lillasyster" och det är fullt förståligt med tanke på omständigheter osv men nästa stund kommer det "jag tycker min lillasyster är söt" eller "det är bara min lillasyster". Eller så kommer de där gurglande skratten ur Kajsa så fort Evelina kommer i närheten.
Jag kan inte få henne att skratta så, nästan så att jag blir avundsjuk.

Nä nu ska jag sova!!!!

/Nettis
Svar på tråden: Äntligen

Skönt!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Vi är också lyckligt lottade, Filippa är jättesnäll mot lillasyster och precis som hos er så är det ingen annan än storasyster som kan locka fram skratt hos bebisen på samma sätt! Det är så mysigt att se dem tillsammans:-)
 

visst är det skönt

Skrivet av  Jessica* med Dante
när det _äntligen släpper. Jag tyckte att det var så jobbigt och det var så hemskt att se amanda fara illa av det också. Men nu är det ganska mycket lugn och ro här också. Innan brukade Amanda försöka läggasig på Dante i vår säng, hon tyckte att han kunde flytta sig från hennes plats!
 

Visst är det mysigt!

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
Micke blir bara mer och mer kär i Klara för varje dag. Så fort hon är i närheten tittar han på henne och ler, tom skrattar rakt ut bara av att se henne. Nädu, man kan dra nå´t gammalt över sig då Klara kommer, då duger inte mamma!

Klara blir nog mer och mer svartsjuk vartefter Micke blir större. Min pappa sa att avundssjukan blev som värst då det yngre syskonet lärde sig gå, och att det var så med alla vi syskon.
 

Artiklar från Familjeliv