Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag fyllde min mormor (även på vb03)

Skrivet av Anna m Rebecca 030321 och Elise 040909
90 år, och vi var där på födelsedagsmiddag. Tänk, hon är 90 och så pigg och klar i huvudet, det enda tråkiga är att hon har börjat se lite sämre nu de sista månaderna, och måste använda förstoringsglas när hon löser sina älskade korsord. Hon äter inga mediciner överhuvudtaget, det tycker jag är fantastiskt! Hon har sina två systrar hos sig de här dagarna, och storasystern som är 92 är fortfarande politiskt aktiv och hjälper till på kontoret och bilar mellan Skåne och Stockholm lätt som en plätt.

Nu har jag varit själv i fyra veckor då sambon är i USA, men nu är det bestämt att han ska komma en vecka tidigare än planerat, så på torsdag kommer han hem! Ska bli så kul och skönt, trodde aldrig jag skulle klara dessa veckor, de har känts som fem år. Jag har fått jättemycket hjälp av min mamma dock, som ju haft jullov från sitt jobb som lärare.

Jag är så stolt och glad över mina tjejer, häromdagen satt de i varsitt knä hos mina systrar (deras mostrar) och när jag såg dem båda sådär på avstånd så insåg jag plötsligt att jag har TVÅ fina små tjejer och jag kände mig inte så lite stolt över dem. Till vardags har man ju nästan alltid en i famnen, och allt går i ett, så man hinner ju knappt reflektera över en sådan sak, men nu när jag såg dem båda på lite håll så föll poletten ned. Att man kan vara så förälskad, det kunde man aldrig ana innan man själv fick barn tycker jag. Och tänk att vi alla fått "världens finaste barn", det är väl härligt!!!

Kramar
Svar på tråden: Idag fyllde min mormor (även på vb03)

Wow...

Skrivet av  Jess och Olivia
Vilken superlady...
Vad skönt att han nästan är hemma nu. Det blir onekligen ensamt när de åker iväg...nu när man är van att vara två. Min sambo kommer förmodligen vara borta ca 1- 2 veckor per månad ser det ut som nu men men... Det kan vara skönt attt vara själv oxå..:-D
 

Artiklar från Familjeliv