Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni hybris?

Skrivet av Caa+prinsen
Den första säger att den gjort en sida som fler tagit efter, den andre säger att hon tror den första inspirerat, den tredje säger att hon tror att den första var först med sin typ av sida. Sen sågar den tredje den andras inlägg som dåligt bemötande varvid den första får ett utbrott och utmålar den andre och även resten av de ca 250 personerna som skriver här som spydiga och omogna mobbare.
*trallar lite här för att understryka det absurda i historien*

Sjunger "your my love and inspiration" och dansar en liten regndans så alla kyler av sig.

Förresten lilla jag, din sida är jättesöt, har inte sett den förr.

Ha en bra dag alla
Svar på tråden: Har ni hybris?

Japp

Skrivet av  Jessica* med Dante
iallafall jag. Har uppmanat min man att viska till mig någon gång om dagen att "du vet väl om att du är dödlig" men än så länge låter han mig hållas:) Kanske är han rädd för mig och mina beryktade vedergälldningsattacker?
Tycker du att det låter osunt?
 

Hahaha

Skrivet av  Caa+prinsen
Nä det låter helt ok :)

Kram på dig Jessica :)
 

Caa+prinsen

Skrivet av  Mamma till Isaac som är ledsen
Jag tror inte Annas inlägg var så snällt menat från hennes sida, hennes ton lät inte så och dessutom finns det ingen "Anna" på detta snack, har inte sett nån i alla fall (förutom Nikkolina som nu är på Teneriffa).

Jag har haft min hemsida sedan januari 2004
 

Hörru jag vet inte

Skrivet av  Caa+prinsen
Hur Anna tänkte, jag kan inte se någon som helst spydighet, helt enkelt.

Det står:

"Ja, de andra har säkert blivit inspirerade av dig!"

Inget annat. Det är skrivet, tonen finns bara hos dig, ingen annanstans. Du gör ett aktivt val när du tolkar det.
Det är inte alltid sändaren det är fel på, det kan lika gärna vara mottagaren.

Jag skulle gärna vilja ge dig något, men det är svårt så du får ett nytt ordspråk egenhändigt hopsnickrat för dagen:

"Det är bättre att öppna dörren och kliva in och svära över att det är kallt ute, än att stå kvar i dörren och svära åt dem där inne att man inte får komma in och värma sig."

Ha en bra dag
 

Tack!

Skrivet av  Anna
Jag har förstått att man måste vara tydligare med vad man menar så jag ska försöka bättra mig, men det känns ändå skönt att inte alla tolkade mitt inlägg som spydigt. För övrigt tycker jag att du uttrycker dig allmänt klokt. Om folk i allmänhet tänkte som du så skulle det inte bli en massa onödiga konflikter. Jag tycker att du ska bli generalsekreterare i FN eller nåt liknande, så blir det kanske fred här i världen. Heja dig! :)
 

Återigen, jag ber om ursäkt...

Skrivet av  Anna
..att jag inte var tydlig nog. Jag menade inget illa! Hoppas du kan ta emot min ursäkt. Jag ska skärpa mig med hur jag uttrycker mig framöver. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på mina brister i dataetikett!
 

Ok, men heter du Anna?

Skrivet av  Mamma till Isaac som är mycket ledsen
Har inte sett dig här på sidan innan, men du kanske är ny. Jag är inte här så ofta nuförtiden.
 

Är inte här ofta...

Skrivet av  Anna
...bara när jag hälsar på en "mammakompis" som har bredband. Jag tror jag har kallat mig nåt annat någon annan gång faktiskt. Jag heter egentligen Eva-Lotta, men det tror jag inte att jag har haft som nick. Om det är viktigt att man alltid har samma signatur så får jag försöka skärpa mig. Jag har inte tänkt på att det kanske var viktigt för andra.
 

Artiklar från Familjeliv