Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hörrni grabbmammor!!

Skrivet av Tiz med Ville
Vad hade era grabbs på sig under dopklänningen?? Vi ska döpa Ville i slutet av januari. Dopklänningen är i minsta laget redan nu :( Min mamma har sytt den till min storasyrra så den är 49 år i år. Alla vi barn och barnbarn har haft den så Ville _ska_ ha den =) Men den kommer inte att gå att knäppa i ryggen.... Därför undrar man ju, vad har era haft?
Svar på tråden: Hörrni grabbmammor!!

Christian hade..

Skrivet av  Marre med Christian...
En body och ljusa manschester byxor.. Samma som han skulle ha på efterfesten...
 

suck

Skrivet av  Jessica* med Dante
vi har inte dop förrän i mars. Det kommer nog inte att gå i vår fina 40-talsklänning. Går det inte så köper jag några vita vanliga kläder istället:) Min syster (som är orsaken till det senare dopet) erbjöd oss att låna den dopklänning som hon sytt till sina barn. Men vi delar ju inte alla gener.. hennes barn vägde typ 5 kilo när de döptes, vad dante kommer att väga i mars vgar jag inte tänka på:)
Men till saken så skulle jag leta efter en lite tunnare boddy. Eller kanske en kofta över?
 

Antagligen

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
en vit body, vita byxor och vita strumpor. Och vi kanske hamnar i samma läge vad gäller klänning, OM det nu blir så att han ens går i klänningen. Dopet är under utredningen här på andra sidan gatan kan man säga.
 

har ni

Skrivet av  Jessica* med Dante
bokat tid?
 

Nää, det är just det....

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
vi har lite diskussion om. K vill vänta lite, helst så att det får bli varmare, dvs i vår. Men då kommer Michael att vara rätt gammal, och jag vet inte om han kommer i dopklänningen.

Det här med klänning är från min sida, den är sydd av min mormor (död sen 73), med tyg som blev över då mammas brudklänning syddes. Alla vi syskon och alla barn till oss är döpta i den, namnen är broderade på den, vissa namn är ditbroderade av min morfar.

Alltså är det läge för lite förhandling här. Klara döptes iofs då hon var ett halvår, men då vägde hon lika mycket som Micke gör nu. SUCK, jag vet varken ut eller in.

Har ni bokat tid? Vilken kyrka?
 

Såg nu....

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
att ni har dop i mars......Det första man blir blind på osv ;)
 

GI-metoden..?

Skrivet av  Anna m Tim 12/9-04
Den är ju i ropet nu, så det kanske kan vara nåt att prova... Näärå, allvarligt så tyckte jag väl att Marres förslag var bra, annars vet jag inte. Egentligen borde jag väl inte svara på din fråga alls eftersom vi inte ens har bestämt om Tim ska döpas. Men vad skulle jag göra om jag inte satt här och kom med dumma svar på seriösa frågor? Städa eller??? ;P
 

Frodis

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
hade min mormors dop klänning. Under den hade han en vit body & vita strump byxor:-)
 

En vit body

Skrivet av  Emmin m pojkar 02 & 0409
hade Leo under klänningen. Men den syntes inte alls. Dopklänningen består av en blå underklänning med vit tunn klänning över. Är också en gammal släktklenod, inne på 3e generationen.
 

Boddy.

Skrivet av  Sussie m.Dennis-02 och Ida 22/9-04
Skulle nog jag rekomendera.
När och var ska Ville döpas?
 

30 januari i Slaka k:a *imt*

Skrivet av  Tiz med Ville
 

Max hade...

Skrivet av  Mia o Max 040918
vit kortärmad body. Ingenting på benen, men vi hade ju dopet hemma förstås. Det är ju lite kallare i kyrkan...
 

Artiklar från Familjeliv